يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۳۵۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۱۵ آذر ۱۴۰۱
اکنون که براندازان تلاش کرده‌اند این سه روز یعنی ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر را با اعتصاب و اعتراض بگذرانند، رضا پهلوی هم خواستار شکل‌گیری اعتصاب و اعتراض در این سه روز شده و به روی خود نیاورده که ۱۶ آذر گرامیداشت شهدای دانشجویی است که با جنایت رژیم پهلوی کشته شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از جوان، رضا پهلوی در پیامی از مردم ایران خواسته تا در آستانه ۱۶ آذر که در ایران به عنوان روز دانشجو شناخته می‌شود، اعتصاب و اعتراض صورت بگیرد. نکته جالب، اما اینکه او در این پیامش اسمی از روز دانشجو نیاورده، زیرا می‌داند ۱۶ آذر یادآور جنایت پدرش در کشتار سه دانشجوی مخالف دولت کودتا و مخالف حضور مقام امریکایی (دولت حامی و شکل‌دهنده کودتا علیه دولت مصدق) بود.

سال ۱۳۳۲، حدود سه ماه و نیم از کودتای امریکایی ۲۸ مرداد می‌گذشت که ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس‌جمهور امریکا به ایران آمد و با مقامات دربار و دولت دیدار کرد. او سپس در روز ۱۶ آذر راهی دانشگاه تهران شد، اما با اعتراض دانشجویان مواجه شد که نمی‌خواستند او در ایران یا در دانشگاه آنان باشد. اعتراض دانشجویان دانشکده فنی با خشونت نیرو‌های رژیم پهلوی روبه‌رو شد و آن‌ها با حمله به دانشکده فنی دانشگاه تهران سه دانشجو به نام‌های شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا را به شهادت رساندند. از آن سال به بعد دانشجویان یاد آن شهدای دانشجو را گرامی می‌دارند. پس از پیروزی انقلاب نیز روز ۱۶ آذر روز «دانشجو» نامیده شد و هرساله مراسم‌ها و اجتماعاتی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

اکنون که براندازان تلاش کرده‌اند این سه روز یعنی ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر را با اعتصاب و اعتراض بگذرانند، رضا پهلوی هم خواستار شکل‌گیری اعتصاب و اعتراض در این سه روز شده و به روی خود نیاورده که ۱۶ آذر گرامیداشت شهدای دانشجویی است که با جنایت رژیم پهلوی کشته شدند.

خود مانور براندازان روی تاریخ ۱۶ آذر هم جالب توجه است. به قول یک کاربر در توئیتر «به دستور محمدرضا پهلوی، در داخل دانشگاه تهران به دانشجویانی که به روابط با امریکا و انگلیس بعد کودتا معترض بودند، تیر مستقیم جنگی شلیک کردند، شد روز دانشجو؛ حالا با فراخوان پسر محمدرضا و با حمایت امریکا و انگلیس، در روز دانشجو، بزرگداشت گرفتند. دنیا همین‌قدر مضحک است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها