يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۶۶۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۲۱ آذر ۱۴۰۱
ریسک درستکار جواب نداد، آمریکا جشن قهرمانی گرفت؛
تیم ملی کشتی آزاد ایران با شکست 6 بر 4 در فینال جام جهانی کشتی آزاد مقابل آمریکای میزبان به عنوان نایب قهرمانی رسید.

به گزارش پایگاه 598، در دیدار فینال مسابقات جام جهانی کشتی آزاد که از ساعت 3:30 بامداد به وقت تهران برگزار شد، ایران با ترکیبی مقابل آمریکا به میدان رفت که کمی با پیش بینی ها فاصله داشت.  

انتقال کامران قاسمپور به وزن 97 کیلوگرم معادلات را برای تیم ملی ایران پیچیده کرد. با اینکه شاید درستکار روی پیروزی در اوزان 86 و 92 کیلوگرم حساب باز کرده بود، در این دو وزن شاهد عملکرد خوبی از کریمی و فیروزپور نبودیم.  

4 برد ایران در فینال جام جهانی توسط رحمان عموزاد، صادق فیروزپور، علی سوادکوهی و امیررضا معصومی در اوزان 65، 74، 79 و 125 کیلوگرم به دست آمد و رضا مومنی، ابراهیم الهی، امیرمحمد یزدانی، علیرضا کریمی، محمدصادق فیروزپور و کامران قاسمپور مقابل رقبای خود شکست را پذیرا شدند. 

نایب قهرمانی ایران در شب شکستن یک طلسم

بدون شک ویژه ترین اتفاق در جریان این شکست برای ایران، برد تاریخی علی سوادکوهی مقابل جردن باروز در وزن 79 کیلوگرم بود. این کشتی گیر عنوان دار آمریکایی در 14 رویارویی قبلی خود با ایرانی ها بدون شکست بود، اما در این نبرد مقابل سوادکوهی با نتیجه ای نزدیک مغلوب شد تا بالاخره این طلسم طولانی مدت شکسته شود. 

جدا از بحث داوری های بحث برانگیز در چند مبارزه که به نظر می رسید به سود میزبان باشد، ریسک پژمان درستکار برای تغییر وزن کامران قاسمپور جواب نداد. در صورتی که اگر این کشتی گیر در 92 کیلوگرم کشتی می گرفت، شانس ایران برای رسیدن به قهرمانی بیشتر بود. 

در هر صورت ایران که با ترکیبی جواب به جام جهانی 2022 آمریکا پای گذاشته بود، با کاپ نایب قهرمانی این رقابت ها را ترک کرد.  

نتایج کامل دیدار فینال در اوزان دهگانه به شرح زیر است:  

ایران 4  _ آمریکا 6  

57کیلوگرم:رضا مومنی 2 - زین ریچاردز 6 

61کیلوگرم:ابراهیم الهی صفر - ست گراس 10 

65کیلوگرم: رحمان عموزاد 5- یانی دیاکومیهالیس 4 

70کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی3- آلک پانتالئو 4 

74کیلوگرم:محمد صادق فیروزپور2 - جیسون نولف 1 

79کیلوگرم: علی سوادکوهی6(برنده)- جردن باروز 6 

86کیلوگرم:علیرضا کریمی 3- زاهید والنسیا 5 

92کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور 4 - ناتان جکسون 8 

97کلیوگرم: کامران قاسم پور صفر - کایل اسنایدر 5 

125کیلوگرم:امیررضا معصومی 6- هایدن زیلمر 1

منبع: ورزش سه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها