يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۶۷۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۲۱ آذر ۱۴۰۱
مدیر امور هماهنگی گازرسانی کشور گفت: اگر مشترکی به‌ازای هر یک‌درصد مصرف نسبت به سال گذشته کمتر مصرف داشته باشد تا ۴۵درصد می‌تواند از پاداش تخفیف استفاده کند و افزایش قیمت تعرفه‌ها و جریمه در بخش پرمصرف‌ها خواهد بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، رحمانی مدیر امور هماهنگی گازرسانی کشور گفت: اگر مشترکی به‌ازای هر یک درصد مصرف نسبت به سال گذشته کمتر مصرف داشته باشد در تعرفه به‌اندازه سه واحد از مبلغ گازبهای آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و تا 45 درصد می‌تواند از پاداش تخفیف استفاده کند و افزایش قیمت تعرفه‌ها و جریمه در بخش پرمصرف‌ها خواهد بود.

رحمانی گفت: در راستای اجرایی کردن بند (م) تبصره یک قانون بودجه شرکت ملی گاز ایران، مصارف در بخش خانگی، شهرها و روستاها از اقلیم‌های یک تا 5 و اقلیم‌های بسیار سرد تا اقلیم گرم، تقسیم‌بندی شده است.

وی اضافه کرد: براساس بند (ک) تبصره 15، گازبهای مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که مصارف متعارف در پلکان اول تا سوم دارند رایگان می‌شود و مبلغ گازبهای این مشترکین از محل افزایش قیمت تعرفه‌های بدمصرف جبران خواهد شد.

رحمانی ادامه داد: براساس مصوبه دولت سه پلکان اول مصرف در تمامی اقلیم‌ها بدون تغییر باقی مانده است و این یک تشویق برای مشترکانی است که در حد متعارف گاز را مصرف می‌کنند.

وی گفت: پلکان چهارم تا ششم به‌میزان سی درصد، پلکان چهارم تا دهم مصارف پرمصرف و پلکان یازدهم تا دوازدهم بدمصرف هستند.

مدیر امور هماهنگی گازرسانی کشور ادامه داد: پلکان چهارم تا ششم سی درصد تعرفه آنها نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است، پلکان هفتم تا دهم 50 درصد و پلکان یازدهم و دوازدهم که بسیار پرمصرف هستند با قیمت ثابت 5 تا 6 هزار تومان محاسبه خواهد شد.

رحمانی گفت: برای رایگان شدن مشترکین کم‌مصرفی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از محل افزایش قیمت‌های مشترکین پرمصرف در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مشترکانی که از پلکان ششم به بعد 80 درصد مصرف سال گذشته را بیشتر مصرف کنند، یعنی دوره متناظر سال گذشته‌شان 80 درصد بیشتر از مصرف داشته باشند قیمت تعرفه‌ای که برای آنها محاسبه می‌شود دو پله بالاتر خواهد بود.

وی گفت: برای پرمصرف‌هایی که در پله‌های بالاتر دهم، یازدهم و دوازدهم قرار می‌گیرند که معمولاً در منازلشان استخر و جکوزی دارند و مصارف غیرمتعارف است و مسئله برای ادارات مراکز آموزشی و همچنین گردشگری هم اتفاق می‌افتد، طبق آئین‌نامه باید 90 درصد مصرف متناظر سال گذشته داشته باشند و اگر نسبت به این ده درصد کاهش بیشتر از این صرفه‌جویی اتفاق بیفتد در این اماکن مبلغ گازبهای آنها نیز 10 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر صنایع با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران به‌مدت 5 روز متوالی 30 درصد مصرف متناظر سال گذشته را کاهش دهد 5 درصد از تخفیف گازبها برخوردار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها