أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۸۷۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۲۲ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی آغاز می‌شود که در بازی اولین بازی این مرحله نایب قهرمانان دو دوره این تورنمنت برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، در اولین بازی از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر، امشب (سه‌شنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه لوسیل تیم‌های ملی آرژانتین و کرواسی به مصاف یکدیگر می‌روند.

این تقابل دو تیمی است که عناوین نایب قهرمانی دو دوره قبلی جام جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. کروات‌ها چهار سال قبل در روسیه با قبول شکست برابر فرانسه در فینال و آرژانتینی‌ها هشت سال پیش با باخت مقابل آلمان در فینال جام جهانی 2014 برزیل به نایب قهرمانی بسنده کردند. به این ترتیب برای سومین دوره متوالی یکی از این دو تیم فینالیست جام جهانی خواهد بود.

شیوه صعود هر کدام از آنها به مرحله نیمه نهایی به گونه‌ای بوده که اجازه نمی‌دهد با قاطعیت یکی از آنها را بخت اول راهیابی به فینال دانست. هر دو تیم در پیروزی در ضربات پنالتی بازی‌هایشان در مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند اما بدون شک کاری که کرواسی با غلبه بر برزیل به عنوان یکی از مدعیان اصلی جام انجام داد در قیاس با پیروزی آلبی‌سلسته برابر هلند، غیرمنتظره‌تر بود.

این سومین تقابل تیم‌های ملی آرژانتین و کرواسی در جام‌های جهانی و اولین رویارویی آنها در مرحله حذفی این رقابت‌هاست. سهم هر کدام از آنها از دو تقابل قبلی یک پیروزی بوده است. آرژانتینی‌ها سال 1998 با نتیجه یک بر صفر پیروز شدند و کرواسی در دوره قبلی جام جهانی نماینده آمریکای جنوبی را 3 بر صفر شکست داد.

 

بیشتر بخوانید:

برنامه کامل جام جهانی 2022 قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال+جدول

 

آرژانتین تلاش می‌کند برای ششمین بار به فینال جام جهانی راه پیدا کند، آماری که فقط در کارنامه ژرمن‌ها می‌توان بهتر از آن را پیدا کرد (8 دوره). ضمن اینکه آرژانتینی‌ها پیش از این هرگز در مرحله نیمه نهایی حذف نشده‌اند. آخرین حضور آنها در این مرحله سال 2014 بود که هلند را شکست دادند. در طرف مقابل اگر کرواسی بتواند دومین غول آمریکای لاتین را از سر راه کنار بزند، به چهارمین تیم اروپایی تاریخ تبدیل می‌شود که دو دوره متوالی به فینال جام جهانی می‌رسد. ایتالیا (1934، 1938)، هلند (1974 و 1978) و آلمان (1982، 1986 و 1990) سه تیم اروپایی دیگر بوده‌اند.

با این کار کروات‌ها همچنین تنها دومین تیم تاریخ خواهند شد که برزیل و آرژانتین را در مراحل حذفی جام جهانی شکست داده‌اند. پیش از این آلمان در جام جهانی 2014 موفق به انجام این کار شده بود. آرژانتین در 7 بازی قبلی‌اش در جام جهانی برابر رقبای اروپایی تنها یکی را در وقت‌های معمول برده و در 6 بازی دیگر 3 مساوی و 3 پیروزی داشته است. تنها پیروزی آلبی‌سلسته در این 7 بازی برد 2 بر صفرش در مرحله گروهی همین دوره از رقابت‌ها مقابل لهستان. البته در دو مورد از سه تساوی تیم آمریکای جنوبی مقابل رقبای اروپایی، این تیم در ضربات پنالتی پیروز شده است.

برنده بازی امشب به مصاف برنده بازی فردا شب میان تیم‌های ملی فرانسه و مراکش خواهد رفت، دیداری که از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه البیت آغاز می‌شود.

آرژانتین - کرواسی؛ ‌آغاز مرحله نیمه نهایی با تقابل قاتل برزیل و یاران مسی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها