يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۸۰۱
زمان انتشار: ۰۸:۲۶     ۲۳ آذر ۱۴۰۱
کام سهامداران شیرین شد؛
شاخص کل بورس دیروز توانست با بازدهی بسیار عالی رکورد جدیدی را برای بازدهی در هفته‌های اخیر کسب کند.

به گزارش پایگاه 598، براین اساس دماسنج بازار سهام در پایان معاملات روز سه‌شنبه با رشد ۴۵۱۳۳ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد رسید و با ثبت رشد بیش از ۳ درصدی در یک روز رکورد بی‌نظیری را در سال جاری ثبت کرد.

خبرگزاری مهر درباره دلیل این رشد بی‌نظیر در سال جاری نوشت: با افزایش قیمت دلار در سامانه نیما و رسیدن به قیمت بالای ۲۸ هزار تومان و احتمال افزایش سودآوری شرکت‌های کامودیتی، پالایشی و پتروشیمی، بازار سرمایه دیروز توانست بازدهی بسیار عالی را کسب کند.

قیمت دلار در سامانه نیما تا پیش از این حدود 24 تا 25 هزار تومان بود اما به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، قیمت‌ها در سامانه نیما هم تغییر کرد.

البته درباره دلیل رشد دیروز بورس هم امید پورمحمودی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: نرخ دلار، خبر عرضه‌های مستمر خودرو در بورس کالا و شرایط مقاومت‌ها و حمایت‌های تکنیکالی از جمله دلایل روند مناسب بازار دیروز بودند.

به‌هرحال، ارزش معاملات بورس تهران دیروز به حدود رقم ۳ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «خگستر» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۹ هزار و ۷۴۱ واحدی روی پله ۴۳۰ هزار و ۱۲۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات سهام در بورس تهران هم به تعداد ۹ هزار و ۲۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۹۳۶ هزار تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۲۱۸ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۸۲۰ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات دیروز سهام در فرا بورس به تعداد ۲ هزار و ۳۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۲ میلیارد تومان رسید.

دیروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

سهام شرکت‌های کروی، فجرو وسکاب بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های میدکو، غاذر و خکار بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین سهام شرکت‌های گدنا، حاسا و فرابورس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت بپاس، غگلستاو اوان بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

به گزارش منابع خبری،ارزش معاملات خرد دیروز بازار سهام به میزان ۶,۲۵۵ میلیارد تومان رسید که رکورد هفته‌های اخیر محسوب می‌شود.

در معاملات دیروز بازار سرمایه ۴۰۴ نماد مثبت، ۱۱۴ نماد صف خرید، ۶۴ نماد منفی و نماد نماد صف فروش بودند.

در مجموع رشد 45هزار واحدی شاخص بورس کام بسیاری از سهامداران را شیرین کرد اما خبرگزاری فارس در پایان گزارش بورسی‌اش نوشت: این نکته را نباید هیچ وقت فراموش کرد که سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و قبل از خرید و فروش حتما باید مطالعه و مشورت با افراد خبره و امین صورت گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها