يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۸۱۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۲۳ آذر ۱۴۰۱
حاشیه‌نگاری از روز سوم جشنواره سینماحقیقت؛
سومین روز جشنواره، روز آثار کم‌سروصدا بود و افزایش میزان مخاطب، این نوید را می‌داد که اصل جشنواره توانسته توجه سینمادوستان و علاقمندان سینمای مستند را به خود جلب کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، سومین روز جشنواره سینماحقیقت، روز نمایش فیلم‌های کم‌سروصدا بود. این شاید تدبیری بود که از سوی مدیران و برنامه‌ریزان جشنواره در نظر گرفته شد تا در وسط هفته که مخاطبان بسیاری، میل به سینما رفتن دارند، فیلم‌های کم‌سروصدا در این روز جشنواره نمایش داده شود.

با این حال اما پرسروصداترین خبر این روز، حضور وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم و تنی دیگر از مدیران سینمایی در پردیس ملت بود که شلوغ‌ترین ساعات کاخ جشنواره را رقم زد. هرچند که باید اعتراف کرد سومین روز جشنواره، به لحاظ تعداد مخاطب، حتی تا پیش از آمدن تیم سینمایی دولت، شلوغ‌ترین روز جشنواره محسوب می‌شد.

روزی برای مرتضی آوینی

این ازدحام به راحتی در استقبال از بخش‌های مختلف علی‌الخصوص به هنگام نمایش فیلم‌های بلند و نیمه‌بلند قابل مشاهده است. علی‌الخصوص اینکه سالن‌های ۱ و ۲ که بزرگ‌ترین سالن‌های پردیس ملت هستند نیز شاهد اشغال بسیاری از صندلی‌های خود است که این میزان ضریب اشغال، رشد محسوسی به نسبت روز نخست و روز دوم به حساب می‌آید.

فیلم‌های آقا نعمت، ۶۴۱۰ روز اسارت، قرار روز شانزدهم، امین‌الضرب، اسپانک، پیله ابریشم، غیرمسکونی و آب ما را خواهد برد ازجمله آثاری بودند که به‌نسبت دیگر فیلم‌ها، از استقبال بیشتری برخوردار شدند.

روزی برای مرتضی آوینی

نکته‌ای که در مورد روز سوم جشنواره قابل‌توجه است آن‌که با طی شدن نیمی از این رویداد، حالا نوشته‌ها و یادداشت‌ها، تکلیف حدودا نیمی از آثار این دوره را روشن کرده و حالا مخاطبان و سینمادوستان، با اطمینان بیشتری به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند. نکته‌ای که در این مورد در پردیس ملت دیده شد آن‌که در این روز، برخی مخاطبان با توجه به جریان‌سازی رسانه‌ای برخی فیلم‌ها، مشتاق تماشای آن آثار شدند و این اتفاق قطعا برای ۲ روز پایانی جشنواره، شدت بیشتری خواهد یافت.

در این روز همچنین نشست تخصصی آسیب‌شناسی جایزه شهیدآوینی نیز برگزار شد. جایزه شهیدآوینی، یکی از اتفاقات مبارکی است که توسط جشنواره سینماحقیقت رقم خورده است. بخشی جنبی که طی سالیان اخیر به این رویداد اضافه شده و با توجه به استقبالی که از آن به عمل آمد، توانست به بخش اصلی و هرساله سینماحقیقت تبدیل شود. بخشی که طی آن، برخی از فیلمسازان مستقل با تولیدات خود، در آن حضور دارند. به‌عبارتی می‌توان این‌گونه ادعا کرد که هیچ بخشی در هیچ جشنواره سینمایی کشور به اندازه جایزه شهیدآوینی نتوانست این‌گونه بر اساس قابلیت خود، به بدنه مرکزی جشنواره سنجاق شده و به‌نوعی خود را تحمیل کند.

روزی برای مرتضی آوینی

در ۲ روز پایانی سینماحقیقت، تمامی فیلم‌های مهم این رویداد، نمایش دارند و از این‌رو و با توجه به این ۲ روز پایانی هفته، می‌توان حدس زد که حجم استقبال از این جشنواره، فراتر از ۳ روز نخست آن باشد. البته که دبیرخانه جشنواره در این روز اعلام کرد که برای هر فیلمی که استقبال خوبی از آن صورت بگیرد، سانس فوق‌العاده خواهد گذاشت و به همین جهت می‌توان ادعا کرد که ۲ روز پایانی جشنواره با چندین سانس‌ فوق‌العاده همراه خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها