يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۸۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۲۴ آذر ۱۴۰۱
اعتصاب بی‌سابقه ده‌ها هزار پرستار در سراسر انگلیس، ولز و ایرلند شمالی از صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از گاردین، از ۸ صبح امروز تا ساعت ۸ شب، پرستاران از حضور در محل کار خود در بیمارستان‌ها و مراکز خدمات بهداشتی و درمانی خودداری می‌کنند که انتظار می‌رود اختلال جدی در ارائه خدمات درمانی را به همراه داشته باشد.

گفتنی است که اگرچه اعتصاب پرستاران موجب لغو بسیاری از عمل‌های جراحی و وقت‌های از پیش تعیین شده خواهد شد اما قرار است که ارائه خدمات ضروری و حیاتی طبق روال روزهای عادی به ادامه یابد.

بنا بر اعلام اعضای کالج سلطنتی پرستاری (RCN)، اعتصابات با هدف افزایش دستمزد به ۵ درصد بالاتر از تورم فعلی در انگلیس و در اعتراض به تصمیم دولت برای افزایش دستمزد حداقل ۱۴۰۰ پوندی (حدود ۴ درصد) برگزار می‌شود.

بر این اساس، پرستاران بخش‌های مختلف انگلستان، ولز و ایرلند شمالی در ۱۵ و ۲۰ دسامبر (۲۴ و ۲۹ آذر) پس از اینکه رئیس اتحادیه سلطنتی کالج پرستاری (RCN) اعلام کرد پیشنهاد مذاکره آنها برای افزایش حقوق از سوی مقامات دولتی رد شده به اعتصابات خواهند پیوست.

دبیرکل کالج سلطنتی پرستاری تاکید کرد که پرستاران برخلاف میل خود و به دلیل تورم فزاینده و دستمزد نامناسب پیشنهادی دولت ناچار به اعتصاب شده‌اند.

وی ادامه داد: این یک واقعه دردناک برای سرویس سلامت ملی (NHS)، اتحادیه (RCN) و پرستاری است و نشان از شکست دولت در این حوزه دارد.

اعتصاب پرستاران از نظر زمانی بین اولین دوره از یکسری اعتصابات دو روزه توسط کارگران راه‌آهن سراسری برگزار می‌شود. همچنین کارکنان خدمات پستی نیز اعتصاب خود را در آستانه کریسمس برگزار خواهند کرد.

این درحالیست که کارکنان فرودگاه‌های گتویک، هیترو، منچستر، بیرمنگام، و کاردیف هم به مدت ۸ روز از ۲۳ دسامبر تا سال جدید میلادی دست از کار می‌کشند. همچنین بسیاری از کارکنان دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی از وکلا گرفته تا پرسنل زمینی فرودگاه‌ها نیز امسال اعتصاب کرده‌اند.

دولت انگلیس در شرایطی که جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است، به کاهش هزینه‌های عمومی رفاهی از جمله در بخش بهداشت متوسل شده است.

شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۱.۱ درصد رسیده و کشور به گفته رئیس بانک مرکزی وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است.

نخست‌وزیر جدید انگلیس چندی پیش با اعتراف به مشکلات عمیق اقتصادی عنوان کرد که مردم نباید توقع داشته باشند که دولت حلال تمام مشکلات آن‌ها باشد.

مقام های دولتی پیشتر گفته بودند که نیروهای ارتش انگلیس قرار است جور کارکنان معترض از بخش‌های بهداشت و درمان تا شبکه ریلی و ماموران مرزی را در ایام اعتصاب بکشند.

با وجود مشکلات عمیق اقتصادی و محدودیت منابع مالی دولت انگلیس انتظار می‌رود که جزیره برای یک زمستان آشفته و پر اعتصاب آماده می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها