أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۸۸۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۲۴ آذر ۱۴۰۱
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در گفتگو با سراج۲۴:
دبیر فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی استان تهران اظهار داشت: امروز موضوع حجاب به مثابه میدان مین گسترده ای است که سد راه نفوذ دشمن شده و او به دنبال باز کردن معبری است که بتواند از طریق آن به باورها و اعتقادات و فرهنگ ناب جامعه اسلامی ما نفوذ نماید و لذا در صدد گسست در این میدان مهم است.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا دانایی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان تهران در حاشیه حضور در جمع بانوان مسلمان بست نشین تهرانی که در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای تأکید بر اجرای کامل قانون عفاف و حجاب گردهم آمده اند، در گفتگو با خبرنگار سراج24 با اشاره به اهمیت ویژه موضوع حجاب و عفاف، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض مهم دینی است؛ حال انجام این فریضه و توصیه به معروف چه برای افراد مسئول و چه برای عامه مردم تفاوتی ندارد، ما موظیم اگر منکری در جامعه رخ دهد وظیفه و رسالت دینی خود را در این قبال به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: حرکت خودجوش مردم انقلابی و دغدغه مندان و دلسوزان نظام و انقلاب قطعا مورد تأیید همه مسئولان است، حرف این بانوان انقلابی این است که حجاب جزو خطوط قرمز دین ماست، اگر مسئله حجاب خدای ناکرده آسیبی ببیند، دشمن برای ورود و نفوذ خود حد توقفی نخواهد دید.

حجت الاسلام و المسلمین دانایی پوشش حجاب در جامعه اسلامی را به عنوان سدی مستحکم در برابر نفوذ فرهنگ های منحط غربی به کشور معرفی کرد و اظهار داشت: امروز موضوع حجاب به مثابه میدان مین گسترده ای است که سد راه نفوذ دشمن شده و او به دنبال باز کردن معبری است که بتواند از طریق آن به باورها و اعتقادات و فرهنگ ناب جامعه اسلامی ما نفوذ نماید و لذا در صدد گسست در این میدان مهم است.

وی افزود: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب با طراحی های گسترده و برنامه ریزی های وسیع و حتی با تطمیع برخی افراد ناآگاه و فریب خورده، سعی در ترغیب و تشویق به بی حجابی و لاابالی گری در سطح شهرها دارند، لذا بر همه ماست برای دفاع از ارزش های اعتقادی و دینی مان و جلوگیری از ترویج فرهنگ غربی ها در این مرز و بوم، قاطعانه پای کار بوده و برای حفظ دین مجاهدت کرده و مطالبه گری داشته باشیم.

دانایی با تقدیر از حرکت انقلابی بانوان تهرانی در جهت حمایت از ارزش های دینی جامعه، یادآور شد: فلسفه حضورمسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه حاکمیت برای اجرای احکام دین مبین اسلام در جامعه است، بنابراین مطالبه گری این بانوان در موضوع حجاب و عفاف امری بدیهی و مورد پذیرش نظام است.

وی خواستاراهتمام و توجه جدی مسئولان کشور به مطالبه گری برحق خواهران انقلابی بست نشین در اقصی نقاط کشور شد و خاطرنشان کرد: خواهران حاضر در این بست نشینی نماینده جمع کثیری از مردمی هستند که همین مطالبه گری را دارند اما شاید فرصت حضور در این جمع را نداشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین دانایی در بخش دیگری از گفتگوی خود با سراج24 با اشاره به نص صریح قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار درباره موضوع حجاب و عفاف، گفت: این نگاه و مطالبه گری نص تأسی بخش و الهام گرفته شده از تأکیدات صریح احکام دینی و نگاه اعتقادی امامین انقلاب اسلامی است. امام خامنه ای ولی امر مسلین همواره بر اهمیت موضوع حجاب تأکید ویژه داشته و آن را خط قرمز نظام معرفی کرده اند، معظم له همیشه بر لزوم حفظ و حمایت و ترویج این فرهنگ ناب اسلامی تأکید نموده و خواستار جلوگیری از آسیب دیدن این مقوله شده اند.

دبیر فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی استان تهران با بیان اینکه موضوع حجاب در سیره همه شهدای اسلام و انقلاب به وضوح دیده و مورد تأکید بوده است، تصریح کرد: بررسی و بازخوانی وصیت نامه های نورانی شهدای گرانقدرما نشان می دهد خواسته و مطالبه صریح آنان در وصیت نامه ها همواره حاوی کلام های درخشان و تأکیدهای مکرر آنان به حفظ حجاب افراد خانواده و همچنین آحاد جامعه و حرکت در مسیر منویات امامین انقلاب که همان سیره انبیای الهی است، بوده و مراقبت از حجاب و عفاف را مدنظر داشته اند چراکه اگر این خاکریز حیاتی توسط دشمن فتح شود، اصل نظام در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

این فعال حوزه فرهنگ، هدف دشمن از طراحی خبیثانه علیه موضوع حجاب را آسیب زدن به عمود اصلی خیمه انقلاب عنوان کرد و گفت: دشمن در محاسبات همیشه غلط و توهمات خود احساس می کند با خدشه در موضوع عفاف و حجاب می تواند اصل نظام را هدف قرار دهد البته به خوبی هم دیدیم که این توهم محقق نشد و در اتفاقات اخیر با حضور مردم فهیم و بصیر و ولایت مدار کشورمان فتنه دشمن خنثی شد.

حجت الاسلام و المسلمین دانایی در پایان با تأکید بر نقش بصیرت مردمی در شکست دسیسه های دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب، اظهار داشت: شاید برخی از مردم به مباحث اقتصادی و معیشتی گلایه هایی داشته باشند اما حضور پرشور مردم در صحنه و عدم همراهی آنان با معاندان، اغتشاش گران و تروریست های مزدور نشان داد همه به اصل نظام اسلامی معتقد و پایبند هستند و در برابر دشمنان و خواسته های نامشروع شان، غیرتمندانه و قاطعانه ایستادگی می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها