يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۸۹۴۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۲۶ آذر ۱۴۰۱
ويژه مديران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم؛
دومین دوره توانمندسازی مدیریت راهبردی ويژه مديران کانون های فرهنگی هنري مساجد استان قم با حضور صد نفر از مدیران کانون ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری در حاشیه برگزاری دومین دوره توانمندسازی مدیریت راهبردی گفت: در فضای کانون علاوه بر اینکه باید برنامه ها و شاخصه ها و اقدامات و عملیات هایمان مشخص شود باید هویت کانونی را نیز حفظ کنیم و بدانیم این هویت چیست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: در وهله اول برگزاری این گردهمایی ها می تواند بهترین اقدام باشد تا مدیران کانون ها از نزدیک با هم و فعالیت های یکدیگر آشنا شوند، اساس هر نهاد و تشکیلاتی توجه به آموزش و مهارت در هر زمینه ای است و اگر عملیاتی شد موفق خواهیم بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم عنوان کرد: در فضای فرهنگی، صرفا کار فنی جواب نمی دهد و به تنهایی متکفل مقوله تشکیلات نیست، علاوه بر اصول فنی، اخلاص هم باید داشته باشیم، اخلاص روح حاکم بر تشکیلات فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: لذا هویت بخشی به کانون ها زمانی اتفاق می افتد که ما مبتنی بر یک راهبرد و عملیات بتوانیم برنامه و طرحی را تعریف کنیم تا بتوانیم با یکدیگر قوی شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری با بیان اینکه در دوره جدید تمام هم و غم بنده این است که بتوانم کانون ها را به یکدیگر نزدیک و برادر کنیم، گفت: با چنین رویکرد و برنامه و طرح می توانیم کانون‌هایی که در کنار یکدیگر هستند را با یکدیگر برادر کنیم و کار مشترکی صورت بپذیرد، کار مشترک نیاز به یک رویه و ید واحدی دارد و برای رسیدن به آن باید مدیران کانون ها در کنار یکدیگر بنشینند تا به یک تعریف و مفهوم واحد برسیم.

وی گفت:دومین دوره توانمندسازی مدیریت راهبردی که امروز با موضوع «طرح نویسی و سند نویسی» ويژه مديران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد فرصت مناسبی در تحقق این اهداف است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: در مورد برگزاری این دوره تصمیم کانون های مساجد استان این بود که بتواند کانون ها را در کنار یکدیگر با پیوست محله قرار هد و زیست مسجد نیز رعایت شود. برای نمونه در یک خیابان مشخص اگر ۱۰ مورد کانون و ۱۰ مسجد قرار دارد و این۱۰ کانون در کنار یکدیگر یک گروه تشکیل بدهند و در کنار بکدیگر یک حلقه ای ایجاد شود و در این حلقه به یک طرح کلان برسند و برای اجرای این طرح تقسیم وظایف کنند.

وی ادامه داد: این طرح کلید واژه ای است که باید با حمایت ستاد کانون های مساجد عملیاتی شود و لازمه عملیاتی شدن نیز نوشتن طرح و مشخص کردن راهبرد و اهداف و غایت است، در این باره باید آموزش و مهارتی را کسب کنیم تا بتوانیم طرح را بنویسیم، در نهایت این طرح می شود سند بالادستی ما در راستای اجرای برنامه مشترک بین کانونی در این محله مشخص. البته در کنار آن گسترش ایده های نو را نیز داریم که اصطلاحا «تد» یا هم افزایی گفته می شود.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: در کنار این طرح، فعالیت کانون های تخصصی را نیز داریم و کارگروه آن تشکیل شده آئین نامه ها تنظیم و اقدامات آن مشخص شده است و دو تن از افراد خبره برای این کار تعیین شده تا به نتیجه نهایی دست یابیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها