أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۰۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۲۸ آذر ۱۴۰۱
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه آینده مثبتی برای بازار سهام پیش‌بینی می‌شود، گفت: بازار سرمایه با توجه به عقب‌ماندگی که نسبت به افزایش قیمت ارز و تورم داشته، شاخص بورس می‌تواند رشد کند و این فنر آزاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، «حسین احمدی» امروز (دوشنبه) در گفتگو با ایرنا به نوسانات اخیر معاملات بورس اشاره کرد و افزود: در چند هفته گذشته شاهد وجود برخی حمایت‌ها از سوی دولت برای بهبود وضعیت بازار سرمایه و کاهش نوسانات این بازار بودیم که توانست تا حدودی در تغییر مسیر شاخص بورس اثرگذار باشد.

وی استفاده از بسته حمایتی را نخستین اقدام برای تغییر مسیر بازار عنوان کرد و گفت: بیمه سبد سهام، حمایت صندوق تثبیت بازار از بورس و نیز راه‌اندازی صندوق تضمین اصل سرمایه از جمله اقداماتی بود که نشان داد سازمان بورس، سهامدارانی را که طی ۲ سال گذشته متحمل زیان‌های سنگین شده بودند، را به حال خود رها نکرده و به فکر حمایت از این سهامداران است.

احمدی اظهار داشت: طی چند هفته گذشته شاهد اثر مثبت اقدامات سازمان بورس بودیم و در ۲ هفته اخیر بازار وضعیت خوبی را در مقایسه با ماه‌های اخیر تجربه کردیم، اما نمی‌توان اعلام کرد که معاملات بازار در این مدت سراسر مثبت بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بررسی وضعیت بازار از لحاظ تکنیکالی نشان دهنده تثبیت معاملات در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد است، اعلام کرد: به نظر می‌رسد اگر شاخص بورس برای چند روز در این کانال تثبیت شود، پیش‌بینی می‌شود تا کانال حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد رشد کند.

وی بیان کرد: عواملی مانند P/E پایین اکثر سهم‌ها، رشد سایر بازارها مانند ارز، خودرو و مسکن و نیز عدم رشد بازار همسو با تورم باعث شده تا آینده مثبتی پیش‌روی بازار سهام باشد و بازار سهام از گنجایش رشد بیشتری نسبت به دیگر بازارها برخوردار باشد.

احمدی معتقد است که تحت تاثیر چنین عواملی فنر بازار سرمایه فشرده شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد که بازار نتواند در حالت نوسانی و منفی باقی بماند.

این فعال بازار سهام اظهار داشت: بازار سرمایه با توجه به عقب‌ماندگی که نسبت به افزایش محسوس قیمت ارز و تورم داشته، می‌تواند رشد کند و این فنر آزاد خواهد شد.

وی به سهامداران توصیه کرد بهتر است در بازاری مانند بازار سرمایه سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌های سنگین به صورت غیرمستقیم اقدام سرمایه‌گذاری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها