أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۱۲۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۲۸ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
فوق ستاره جوان فرانسوی‌های بعد از ۶ دهه موفق شد تا در در دومین فینال متوالی خود گلزنی کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با کسب عنوان قهرمانی تیم ملی آرژانتین به پایان رسید. پیروزی شاگردان لیونل اسکالونی موجب شد تا خروس‌ها نتوانند در کنار ایتالیا و برزیل از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. تیم ملی فوتبال ایتالیا در جام‌های جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ به عنوان قهرمانی رسیده بود و طلایی پوشان دیار قهوه نیز در جام جهانی ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ جشن قهرمانی این تورنمنت بزرگ را برگزار کردند.

در بیست و دو دوره گذشته جام جهانی تیم‌های فرانسه، هلند، آلمان غربی، برزیل، آرژانتین و ایتالیا موفق به ۲ حضور متوالی در جام جهانی فوتبال شدند اما تنها ایتالیا و برزیل موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود شدند. البته تیم‌های ملی برزیل و آلمان سابقه حضور در سه فینال متوالی را در کارنامه دارند.

آلمان در سال های ۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ سه فینال متوالی را تجربه کرده است. تیم ملی فوتبال برزیل موفق به حضور در بازی نهایی جام‌های جهانی ۱۹۹۴ ، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ شد.

رکوردی که امباپه بعد از ۶۰ سال آن را تکرار کرد!

حضور متوالی در ۲ فینال جام جهانی این فرصت را به مهاجمان خواهد داد تا بتوانند در این بازی مهم دروازه حریفان را باز کنند. گلزنی در ۲ فینال متوالی یکی از رکوردهای منحصر به فرد جام جهانی به شمار می‌رود که تا پیش از ظهور کلیلیان امباپه فوق ستاره جوان فرانسوی‌ها تنها یک بازیکن برزیلی به آن دست پیدا کرده بود.

«ادوالدو ایزیدیو نتو» معروف به «واوا» در دیدار نهایی جام‌های جهانی ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ با گلزنی خود زمینه را برای دبل قهرمانی طلایی پوشان در جام جهانی فراهم کرد. واوا در فینال جام جهانی ۱۹۵۸ در برابر تیم سوئد دبل کرد و و در دیدار پایانی جام جهانی سال ۱۹۶۲ شیلی نیز یک گل را به تیم چکسلواکی زد تا برزیل به دومین تیمی تبدیل شود که از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده است.

رکوردی که امباپه بعد از ۶۰ سال آن را تکرار کرد!

واوا برزیلی اولین بازیکنی که در ۲ فینال متوالی گلزنی کرد

 

امباپه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یک گل را در فینال مسابقات به ثمر رساند، این بازیکن همچنین در دیدار نهایی جام جهانی قطر نیز موفق به هتریک شد. فوق ستاره فوتبال فرانسه همچنین با هتریک در فینال مسابقات پس از ۵۶ سال به رکورد جف هرست انگلیسی رسید. امباپه همچنین با چهار گل زده بهترین ستاره فینال‌های جام جهانی فوتبال است.

جف‌هرست مهاجم تیم ملی فوتبال انگلیس در فینال ومبلی در سال ۱۹۶۶ سه بار دروازه آلمان غربی را گشود تا تنها قهرمانی سه‌شیر را در جام جهانی رقم بزند.

رکوردی که امباپه بعد از ۶۰ سال آن را تکرار کرد!

جف‌هرست انگلیسی اولین بازیکنی که در فینال جام جهانی هتریک کرد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها