أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۱۳۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۹     ۲۸ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
مسی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد شماری زیادی از رکوردهای انفرادی این تورنمنت فوتبالی را به نام خود ثبت کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به ایستگاه پایانی رسید و لیونل مسی با ردای عربی موفق شد کاپ زرین این مسابقات را از آن خود کند. مسی در این دوره از رقابت‌ها یکی از موثرترین بازیکنان جام بود که در نهایت عنوان برترین بازیکن بزرگترین جشنواره فوتبال جهان را نیز از آن خود کرد. کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین که طعم تلخ ناکامی را در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقا جنوبی، ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه چشیده بود در قطر به عنوان یک رهبر واقعی تیم را در ریل قهرمانی قرار داد و موفق شد بعد از ۳۶ سال جام جهانی را به سرزمین آفتاب ببرد.

اما جشن قهرمانی تنها دستاورد مسی نبود بلکه این بازیکن موفق شد رکورد شمار زیادی از بزرگان فوتبال را بشکند. مسی با ۲۶ بازی در ادوار مختلف جام جهانی از رکورد ۲۵ بازی لوتار ماتئوس عبور کرد. وی تا پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ۱۹ بازی را انجام داده بود.

دارنده هفت توپ طلای فوتبال جهان همچنین به بهترین گلزن آرژانتین در جام جهانی تبدیل شد. تا پیش از مسابقات قطر گابریل باتیسوتا و دیگو مارادونا به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار داشتند اما مسی به راحتی از رکورد این ۲ بزرگ فوتبال جهان عبور کرد. مسی نخستین گل خود را در جام جهانی برابر صربستان و مونته‌نگرو به ثمر رساند. اعجوبه فوتبال جهان در آن سال ۱۸ سال و ۳۵۷ روز سن داشت.

پادشاه جدید جهان فوتبال همچنین به تنها بازیکنی تبدیل شد که برای ۲ دوره عنوان بهترین بازیکن را از آن خود می‌کند. مسی در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۲۲ قطر این عنوان را به خود اختصاص داد. وی در جام جهانی ۲۰۱۴ به همراه آرژانتین نایب قهرمان شد.

مسی همچنین با کسب عنوان قهرمانی جام جهانی فوتبال، راه خود را از بزرگانی ناکام این رشته جدا کرد. تا پیش از جشن قهرمانی آرژانتین برخی باور داشتند که ناکامی شاگردان اسکالونی در قطر مسی را به سرنوشت بزرگانی مانند رونالدو، فیگو، مالدینی، کرایف، اوزه‌بیو و .... دچار خواهد کرد اما وی در نهایت موفق شد کاپ زرین جام جهانی را به افتخارات ورزشی خود اضافه کند.

پائولو مالدینی دیگر بزرگ فوتبال جهان بود که رکوردش توسط امیر جدید فوتبال جهان شکسته شد. تا پیش از جام جهانی قطر، مالدینی مدافع محبوب ایتالیایی‌ها با ۲۲۱۷ دقیقه حضور در زمین بهترین آمار به نام خود ثبت کرده بود که مسی شمار این دقایق را به عدد ۲۳۱۴ رساند و به تنهایی رکورددار شد.

مسی تنها بازیکنی است که در پنج دوره متوالی جام جهانی فوتبال پاس گل داده است. پس از او پله برزیلی، لاتو لهستانی، مارادونا و بکهام هستند که در سه دوره موفق به ثبت پاس گل به نام خود شدند. دارنده هفت توپ طلای فوتبال جهان در پنج حضور خود در ادوار جام جهانی موفق به ثبت ۱۷ پیروزی شده که در این زمینه با رکورد میرسلاو کلوزه برابری خواهد کرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها