يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۹۱۳۳
زمان انتشار: ۱۵:۴۲     ۲۸ آذر ۱۴۰۱
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛
سرمربی تیم ملی آرژانتین از جمله نفراتی بود که نقش مهمی در تاریخ‌سازی لیونل مسی ایفا کرد و توانست افتخارات ملی مهمی با این بازیکن کسب کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، لیونل مسی با فتح بالاترین قله جام جهانی به یکی از تاریخ‌سازترین بازیکنان این رشته تبدیل شد. وی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر علاوه بر برگزاری جشن قهرمانی به همراه آرژانتین عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت بزرگ را نیز از آن خود کرد. مسی حتی چند دقیقه با کفش طلای فوتبال جهان فاصله داشت اما در واپسین دقایق بازی قافیه را به کلیلیان امباپه ستاره جوان فرانسوی واگذار کرد.

کاپیتان تیم ملی آرژانتین همچنین یکی از پاسورهای برتر جام بیست و دوم بود.

تمام این افتخارات در حالی به دست آمد که رقیب سنتی وی رونالدو در مرحله یک‌چهارم نهایی وداع تلخی با جام داشت و حتی در چند بازی به نیمکت نشین محض تبدیل شد. رونالدو نتوانست از شکست تیمش در برابر مراکش جلوگیری کند و در نهایت قطر را به مقصد پرتغال ترک کرد.

مسی تمام این افتخارات را در حالی کسب کرد که سال ۲۰۱۶ و بعد از باخت آرژانتین برابر شیلی از فوتبال ملی خداحافظی کرد اما لیونل اسکالونی در پیامی از این فوق ستاره فوتبال جهان خواست تا در ورزش فوتبال بماند و برای رویاهایش بجنگد.

اسکالونی آن زمان در پیامی نوشت:‌"این عکس همه چیز را بازگو می‌کند؛ نرو لئو"

بازگشت مسی به تیم ملی آرژانتین همراه با فتح کوپا دل‌ری در برزیل و کسب عنوان قهرمانی جام جهانی بود.

اسکالونی احیاگر رویاهای مسی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها