يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۹۱۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۹ آذر ۱۴۰۱
کارشناس مسائل اقتصادی:
کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: اقتصاد ایران ریشه‌های محکمی دارد که با کمپین‌ها مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود، مردم کشور باید تاریخ را به خوبی درک کنند و در این شرایط سخت جنگ اقتصادی از خودگذشتگی بیشتری نشان دهند و همه متحد شوند چرا که آن سوی مرزها کسی دلسوزشان نیست.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از سراج24؛ وحید شقاقی‌شهری کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه فارغ از هر ایدئولوژی و رویکردی هیچ انسان میهن دوستی حاضر به تشدید بی‌ثباتی در کشور نیست گفت: اقداماتی از جمله راه‌اندازی کمپین‌هایی همچون اعتصاب و خروج پول از بانک‌ها، موجب آسیب به همه مردم است و بی‌معنا هستند و بی شک نتیجه‌ای در بر نخواهند داشت.

وی افزود: اینکه یک گروهی تصور کنند پول خود را از نظام بانکی خارج کنند و سیستم بانکی کشور فرو بریزد بسیار ساده لوحانه است. در مجموع هر کمپینی که در این شرایط به تشدید بی‌ثباتی منجر شود خیانت به کشور است و چیزی جز زیان به زندگی مردم نخواهد داشت.

کارشناس امور اقتصادی با اشاره به انکه همه ما باید بپذیریم که هم اکنون جنگ اقتصادی تمام عیاری در کشور حاکم است، اظهار کرد: اگر فرض کنیم جنگ نظامی رخ داده است و یک گروهی به تخریب تجهیزات نظامی کشور بپردازند برداشتی جز خیانت نمی‌شود که سرانجامی هم ندارد، در واقع این خیانت‌ها موجب آسیب به خود افراد و عموم مردم می‌شود.

وی عامل به وجود آمدن جنگ اقتصادی علیه ایران را ترامپ دانست و در این باره گفت: همه دنیا گواه می‌دهند که مقصر این جنگ اقتصادی ترامپ بود، این فرد نه تنها از برجام بلکه از بسیاری معاهدات بین‌المللی خارج شد که کل دنیا این رویکرد را محکوم کردند.

*کمپین‌ها گذرا، هیجانی و بی‌اثر هستند
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه از سال ۹۷ جنگ اقتصادی علیه ایران حاکم و سپس تشدید شد، مطرح کرد: جنگ اقتصادی از یک طرف و مشکلات اقتصادی حاکم در کشور از سوی دیگر به دلیل ضعف دولت‌های گذشته و یا عدم اهتمام آنها به اصلاحات ساختاری، موجب شده که شرایط سخت‌تر شود، در شرایط تحریم کشور اینکه یک گروه به پخش مطالبی شروع کنند قطعا خیانت است و خود این افراد و عموم مردم هزینه این مطالب را پرداخت می‌کنند.

شقاقی‌شهری با تاکید بر اینکه کمپین‌ها گذرا، هیجانی و بی‌اثر هستند، تصریح کرد: در گذشته کمپین‌های مثبت و منفی وجود داشت اما به طور کل با کمپین برای بهبود یا بدتر کردن اوضاع موافق نیستم، در واقع نباید خیلی به کمپین‌ها بها داد و باید خیلی سطحی از کنار این مسائل گذشت.

این اقتصاددان افزود: اقتصاد ایران ریشه‌های محکمی دارد که با این کمپین‌ها مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود، همه می‌دانیم مشکلاتی در اقتصاد ایران به دلیل عدم اصلاحات به موقع ساختاری، ضعف مدیریت‌ها و نگرش‌های پوپولیستی برخی از مدیران وجود دارد‌. مردم کشور باید تاریخ را به خوبی درک کنند و در این شرایط سخت جنگ اقتصادی از خودگذشتگی بیشتری نشان دهند و همه متحد شوند.

شقاقی‌شهری در پایان خاطرنشان کرد: قطعا آن سوی مرزها نگاه دلسوزانه به ایران وجود ندارد چرا که اگر کشور بی‌ثبات شود عموم مردم با هم ضربه می‌خورند بنابراین باید نگرش ما فراتر از بحث‌های جناحی، فردی و گلایه‌مندی‌ها باشد، اکنون زمان اینگونه مسائل نیست و مردم باید هشیار باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها