أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۱۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۲۹ آذر ۱۴۰۱
هفته دوازدهم لیگ برتر با چاشنی دربی پایتخت؛
هفته دوازدهم لیگ برتر امروز با دو بازی به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین مسابقه نیم‌فصل نخست، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دربی پایتخت به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، از روز گذشته (دوشنبه) و یک روز پس از اتمام جام جهانی 2022 قطر با انجام شش دیدار آغاز شد. در روز دوم؛ حساس‌ترین دیدار نیم‌فصل اول لیگ برتر دربی پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و تراکتور با سرمربی جدید خود به مصاف پیکان می‌رود.

در زیر نگاهی به دو دیدار پایانی هفته دوازدهم لیگ برتر می‌اندازیم:

* پیکان ـ تراکتور

تیم‌های یازدهم و دهم جدول رده‌بندی لیگ برتر در شروع مجدد لیگ برتر در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که تراکتوری‌ها بازهم شاهد حضور یک مربی جدید روی نیمکت خود هستند. با جدایی قربان بردیف، حالا پاکو خمس اسپانیایی هدایت سرخپوشان تبریزی را به‌عهده خواهد داشت و در اولین گام باید در تهران به مصاف تیم جوانِ پیکان برود.

تراکتوری‌ها در تعطیلی 52روزه لیگ برتر اردوی چندروزه‌ای را در ترکیه پشت‌سر گذاشتند اما پیکانی‌ها در این مدت تنها به انجام برنامه‌های تمرینی در خانه بسنده کرده‌اند. سرخپوشان تبریزی که با 15 امتیاز در جایگاه دهم جدول قرار دارند، کاوه رضایی را به‌دلیل مصدومیت در این بازی در اختیار نخواهند داشت.

* استقلال ـ پرسپولیس

اولین دوئل ساپینتو با گل‌محمدی در ورزشگاهی که باز هم خالی است، استقلال و پرسپولیس دو رقیب همیشگی حالا شانه به شانه هم در جدول برای صدرنشینی در لیگ می‌جنگند؛ اتفاقی که می‌تواند بر حساسیت‌های همیشگی این بازی اضافه کند اما غیبت تماشاگران، نقطه تاریکی در دربی 99 خواهد بود.

در روزهای آلوده شهر تهران که نفس کشیدن برای همه سخت شده است، تنها چند روز پس از نمایش‌‌های خیره‌کننده تیم‌های دنیا در قطر و چند هفته پس از شکست‌های تلخ تیم ملی در همان رقابت‌ها؛ شاید فقط دیدن دربی بتواند انگیزه‌ای برای فوتبال‌دوستان ایرانی برای نشستن پای فوتبالِ داخلی ایجاد کند، البته نه از آن دربی‌های صفر ـ صفر و کم‌رمق سالیان اخیر؛ بلکه حداقل نمایشی در حد نام استقلال و پرسپولیس و با ارائه فوتبالی تماشایی و بازی تمیز.

سفر غیر منتظره و عجیب لوکادیا به کشورش و مصدومیت بدموقع دیاباته حسابی دست گل‌محمدی را در خط حمله خالی کرده است، اتفاقی که سرمربی پرسپولیسی‌ها را مجبور کرده است بار دیگر به یکی از دو گزینه مهدی عبدی یا حامد پاکدل رو بیاورد، در آن طرف نیز غیبت احتمالی ابوالفضل جلالی و عارف غلامی به‌دلیل مصدومیت، کار ساپینتو را در خط دفاع سخت خواهد کرد، هرچند ساپینتو در نشست خبری اعلام کرده است تکلیف این دو بازیکن به‌طور کامل مشخص نیست.

از بین استقلالِ 22امتیازی و پرسپولیس 24امتیازی؛ به هر حال یک تیم جای گل‌گهر را در پایان این بازی در صدر جدول خواهد گرفت و باید دید در پایان هفته دوازدهم، صدر جدول باز هم به رنگ سرخ خواهد درآمد یا آبی‌ها جای تیمِ قلعه‌نویی را خواهند گرفت.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس پیش از این در 98 دیدار به مصاف هم رفته‌اند که سهم آبی‌ها 26 برد و سهم سرخپوشان 25 پیروزی بوده است، همچنین 47 مسابقه این دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

برنامه دو دیدار پایانی هفته دوازدهم لیگ برتر به‌شرح زیر است:

* پیکان ـ تراکتور تبریز، ساعت 15
داور: سیدرضا مهدوی
کمک‌ها: امیررضا آشورماهانی، محمدصالح عرب‌آبادی و رضا مرادی
ناظر: اسماعیل صفیری

* استقلال ـ پرسپولیس، ساعت 17:30
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد
کمک‌ها: سعید قاسمی، محمدجواد مداح و علی‌اصغر مؤمنی
داور ذخیره: حسن انتظاری
ناظر: رضا سخندان

نتایج  شش دیدار روز نخست هفته دوازدهم لیگ برتر به‌شرح زیر است:

نساجی مازندران صفر ـ صنعت نفت آبادان 2

مس کرمان صفر ـ مس رفسنجان 2

ملوان بندرانزلی صفر ـ سپاهان اصفهان صفر

ذوب‌آهن اصفهان یک ـ آلومینیوم اراک صفر

گل‌گهر سیرجان 2 ـ هوادار تهران یک

نفت مسجدسلیمان یک ـ فولاد خوزستان 4.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها