أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۲۰۲
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۳۰ آذر ۱۴۰۱
تساوی در دربی نود و نهم؛
نود و نهمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در شرایطی با تساوی به پایان رسید که برخلاف دیدارهای گذشته این بار آبی‌ها در ثانیه‌های پایانی برد را با تساوی عوض کردند.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، نود و نهمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته دوازدهم از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه روز گذشته به قضاوت محمدحسین زاهدی فر در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران آغاز شد که این دیدار با تساوی ۲ به ۲ خاتمه یافت. گولسیانی(۱۶ و ۸۹) برای پرسپولیس و روزبه چشمی(۳۰) و ارسلان مطهری(۵۰) برای استقلال گل زدند.

یک خارجی «مرهم» زخم گل‌محمدی شد/ استقلال این بار برعکس عمل کرد!
نمایی از ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی در دربی ۹۹
 

این دیدار به فاصله کوتاهی پس از فینال جذاب و به یادماندنی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شد و به دلیل دوری تیم ها از شرایط مسابقه و همچنین غیبت تماشاگران شرایط متفاوتی را تجربه کرد.

ریکاردو ساپینتو در این دیدار از سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی(۶۰ پیمان بابایی)، سعید مهری(مهدی مهدی پور)، آرش رضاوند(۶۹ مهدی قایدی)، روزبه چشمی(۶۰ زبیر نیک نفس)، محمد محبی، کوین یامگا و ارسلان مطهری(۷۵ رضا میرزایی) استفاده کرد.

یحیی گل محمدی هم که در آستانه دربی دو مهاجم اصلی خود یعنی شیخ دیاباته و لوکادیا را از دست داد ناچار شد تیمش را با علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گولسیانی، علی نعمتی(۶۳ مهدی عبدی)، دانیال اسماعیلی فر(۸۴ سیامک نعمتی)، وحید امیری، کمال کامیابی نیا(۶۳ سروش رفیعی)، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی(۸۹ فرشاد فرجی) و امید عالیشاه(۶۳ محمد عمری) به میدان بفرستد.

استقلال و پرسپولیس در شرایطی به مصاف هم رفتند که قبل از این دیدار پرسپولیس با ۲۴ امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت و استقلال نیز با ۲۲ امتیاز در رده سوم ایستاده است. با این حال استقلالی ها که در چند دربی در ثانیه های پایانی به گل می رسیدند و به تساوی یا پیروزی دست می یافتند این بار در آخرین دقایق گل تساوی را دریافت کردند و سه امتیاز ارزشمند و صدر جدول را با هم از دست دادند.

گزارش کامل این دیدار را می خوانید:

شروع کم رقم سرخابی ها

دقایق ابتدایی این دیدار آنقدر سرد و کسل کننده و کم رمق بود که توپ به سختی در زمین به گردش درمی آمد!. هر دو تیم با پاس های کند و آرام به دنبال چرخش توپ بودن و اثری از تمایل برای حمله کردن وجود نداشت!

یخ بازی بالاخره آب شد

در دقیقه ۸ این دیدار استقلالی ها بالاخره یخ بازی را آب کردند و با نفوذ درون محوطه جریمه فرصت گلزنی داشتند اما تعلل محمد محبی باعث شد مدافعان پرسپولیس توپ را به کرنر بزنند. ضربه کرنر هم ثمری برای آبی پوشان نداشت اما تا حدودی یخ بازی را آب کرد.

گل اول پرسپولیس؛ گولسیانی

در دقیقه ۱۶ بازیکنان استقلال از جناح راست روی امید عالیشاه مرتکب خطا شدند که ارسال این توپ روی دروازه با ضربه سر گولسیانی به گل اول سرخپوشان تبدیل شد.

یک خارجی «مرهم» زخم گل‌محمدی شد/ استقلال این بار برعکس عمل کرد!
 
 
فرصت طلایی ترابی از دست رفت

در دقیقه ۲۰ امید عالیشاه که در این دیدار کاپیتان پرسپولیس بود از جناح راست نفوذ خوبی را انجام داد و توپ رو به جلویی را درون محوطه جریمه ارسال کرد که مهدی ترابی با پرتاب کردن خودش به توپ رسید اما ضربه او دقیق نبود و توپ با فاصله اندکی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

گلزن جام جهانی به داد استقلال رسید

آبی ها که بعد از دریافت گل تلاش زیادی برای به تساوی کشاندن بازی داشتند بالاخره در دقیقه ۳۰ توسط روزبه چشمی به گل تساوی رسیدند. در این صحنه توپی از جناح چپ روی دروازه پرسپولیس ارسال شد که زننده گل اول ایران به ولز در جام جهانی این بار با ضربه سر دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود.

یک خارجی «مرهم» زخم گل‌محمدی شد/ استقلال این بار برعکس عمل کرد!

 

پرسپولیس خطرناک در ضد حمله

استقلالی که در دقایق میانی نیمه اول تیم برتر زمین بودند در دقیقه ۴۰ اسیر ضد حمله پرسپولیس شدند اما پاس عرضی سعید صادقی درون محوطه جریمه قبل از رسیدن به ترابی توسط سیلوا به کرنر فرستاده شد که این ضربه هم ثمری برای سرخپوشان نداشت.

یک خارجی «مرهم» زخم گل‌محمدی شد/ استقلال این بار برعکس عمل کرد!

 

تساوی با دو گل و روح سرد آزادی

جدال دو تیم در نیمه اول هر چند دو گل داشت اما شادابی و طراوت یک دربی هیجانی را نداشت. حتی زمانی که تیم ها به گل رسیدند هم روح سرد سکوهای خالی از تماشاگر هیجان را از بازی گرفته بود. با این حال نیمه اول با تساوی یک به یک خاتمه یافت.

شروع نیمه دوم با گلزنی مطهری

دو تیم که نیمه دوم را بهتر آغاز کرده بودند حملاتی را روی دروازه یکدیگر پی ریزی کردند اما این استقلال بود که از آشفتگی عجیب خط دفاعی حریف استفاده کرد و به گل دوم رسید. ارسلان مطهری در دقیقه ۵۰ با کنترل توپ درون محوطه جریمه از تعلل بازیکنان حریف نهایت استفاده را کرد و با ضربه ای دقیق دروازه بیرانوند را برای بار دوم باز کرد.

یک خارجی «مرهم» زخم گل‌محمدی شد/ استقلال این بار برعکس عمل کرد!

 

تلاش سرخ ها برای زدن گل دوم

پرسپولیس که بازی برده را در نیمه دوم به حریف واگذار کرده بود، تلاش زیادی کرد تا بتواند در دقایق باقی مانده کار را به تساوی بکشاند اما این تیم که در خط حمله مشکل داشت نتوانست خطر جدی را روی دروازه حریف ایجاد کند.

ضد حملات بی ثمر استقلال

با وجود افزایش فشار حملات پرسپولیس و فرصتی که به استقلال می دادند تا در ضد حملات خطرناک باشند اما بازیکنان این تیم قدر موقعیت ها را ندانستند. مهدی قایدی هم که به جای آرش رضاوند وارد زمین شده بود در چند موقعیت که نصیبش شد نتوانست تاثیر زیادی داشته باشد.

یک خارجی «مرهم» زخم گل‌محمدی شد/ استقلال این بار برعکس عمل کرد!

 

مدافعی که جور مهاجمان پرسپولیس را کشید

پرسپولیسی ها در ۱۰ دقیقه پایانی فشار حملات خود را افزایش دادند و تلاش کردند از چپ و راست توپ را روی دروازه حسینی ارسال کنند اما دفاع فشرده و پرتعداد استقلال این فرصت را به شاگردان گل محمدی نداد تا اینکه در دقیقه ۸۹ ارسال یک ضربه کرنر با خروج اشتباه حسینی همراه شد و گولسیانی با ضربه سر گل دوم خودش و پرسپولیس را به ثمر رساند تا کار به تساوی کشیده شود.

گولسیانی مرهم زخم گل محمدی شد

در شرایطی که گل محمدی به خاطر از دست دادن دو مهاجم خارجی اش شوک بدی را پذیرفته بود، یک خارجی دیگر مرهم زخم او شد و هر دو گل را به ثمر رساند. گولسیانی در این دیدار روی دو ضربه سر دروازه استقلال را باز کرد تا جای خالی شیخ دیاباته و لوکادیا را پر کند و یک امتیاز ارزشمند برای تیمش به ارمغان بیاورد.

یک خارجی «مرهم» زخم گل‌محمدی شد/ استقلال این بار برعکس عمل کرد!

گولسیانی با زدن دو گل مرد برتر دربی نود و نهم بود

 

پرسپولیس به صدر برگشت

با این تساوی پرسپولیس ۲۵ امتیازی شد و صدر جدول را از گل گهر گرفت و استقلال با ۲۳ امتیاز در رده سوم باقی ماند. گل گهر هم با ۲۴ امتیاز در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفته است.

 

خلاصه بازی استقلال 2-2 پرسپولیس:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها