يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۹۲۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۳۰ آذر ۱۴۰۱
به همت پژوهشکده شورای نگهبان؛
پژوهشکده شورای نگهبان در فعالیت‌های ترویجی خود در جهت افزایش میزان آشنایی جامعه با قانون اساسی ایران، زمینه آغاز به کار «خانه گفتگوی حقوق اساسی» را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، پژوهشکده شورای نگهبان در فعالیت‌های ترویجی خود در جهت افزایش میزان آشنایی جامعه با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ضمن فراهم آوردن زمینه آغاز به کار «خانه گفتگوی حقوق اساسی»، اولین نشست هم‌اندیشی با موضوع «ضرورت وجود قانون اساسی در جامعه» را برگزار کرد.

در این نشست که با حضور محمد بهادری عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، حامد نیکونهاد عضو هیئت علمی دانشگاه قم و جمعی از دانشجویان گرایش‌های مختلف حقوقی روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه در خانه اندیشه‌ورزان برگزار شد، حاضران به تبادل نظر درباره «ضرورت وجود قانون اساسی با نگاه تطبیقی»، «ضرورت و کیفیت آموزش عمومی قانون اساسی»، «حدود و ثغور و کیفیت تفسیر قانون اساسی» و موضوعاتی از این دست پرداختند.

گفتنی است پژوهشکده شورای نگهبان بنا دارد با تداوم برگزاری این نشست‌ها با حضور استادان و دانشجویان حقوق، به تحلیل و بررسی موضوعات حول محور قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها