امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۹۳۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۰۳ دی ۱۴۰۱
بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ نارنجی بعد از حدود یک‌ماه دوباره به نقشه کرونایی خراسان شمالی بازگشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، پیش از این تمامی شهرستان های خراسان شمالی در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت که براساس رنگ‌بندی جدید، بجنورد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت.

شهرستان های گرمه، جاجرم، اسفراین، فاروج، شیروان، مانه و سملقان و رازوجرگلان نیز در همان رنگبندی زرد کرونایی باقی ماند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند، با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

بستری ۶۹ بیمار کووید۱۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ۲ رقمی شدن بستری های کرونایی، می گوید: با بستری ۲۱ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، اینک ۶۹ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

دکتر سیدجواد پورنقی می افزاید: کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز در استان ۲ هزار و ۲۵۰ نفر قربانی داشته است.

براساس اعلام کارشناساس حوزه سلامت، با توجه به شیوع احتمالی مجدد کرونا، دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته، الزامی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها