يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۹۴۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۵ دی ۱۴۰۱
ناکام برابر یک سد مستحکم:
پرسپولیس هنوز به سبک بازی جدید خود عادت نکرده و بدون مهاجم نتوانسته به اهدافش برسد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ورزش سه، دومین بازی پرسپولیس بعد از تعطیلات نیز با تساوی همراه شد و موقعیت های خطرناک این تیم در طول مسابقه اصلا بیشتر از پیکان نبود. اتفاق غیرمنتظره از دست دادن دو مهاجم اصلی باعث شد تمام برنامه های یحیی گل محمدی عوض شود و به نظر می رسد تا نیم فصل و فرا رسیدن مهلت خرید مهاجم جدید، پرسپولیس چاره ای جز استفاده از این سبک متفاوت نداشته باشد.

یک- البته این سیستم شبیه 0-6-4 مورد استفاده یحیی گل محمدی از روی ناچاری، در درازمدت می تواند تبدیل به عامل موفقیت پرسپولیس شود. اما یک اشکال بزرگ در این دو دیدار اخیر و به خصوص نمایش امروز برابر پیکان دیده شد. سرعت ارسال پاس بازیکنان پرسپولیس به شدت پایین بوده و در هر لحظه از بازی اجازه استقرار دوباره به مدافعان حریف را می دهد. در چند صحنه تنها یک تصمیم گیری سریع تر می توانست پرسپولیس را در موقعیت گلزنی قرار دهد، اما تعلل در ارسال پاس بازیکنانی مانند وحید امیری این شانس را از آنها گرفت.

دو- اما حُسن بزرگ این روش برای پرسپولیس امکان جا به جایی فراوان برای مهره های هجومی است. در همین بازی امروز بارها مهدی ترابی را در دو سمت چپ و راست و حتی مرکز میدان دیدیم و این اتفاق برای بازیکنانی چون دانیال اسماعیلی فر، امید عالیشاه و سیامک نعمتی نیز تکرار شد. در صورت ادامه استفاده از این روش توسط سرمربی پرسپولیس، بهره برداری صحیح و با تکیه بر پرس از توپ های دوم و ریباند باید به شدت مورد توجه قرار گیرد. در همین بازی امروز چند بار توپ های دریافتی مدافعان پیکان در مناطق خوبی برای پرسپولیس قرار گرفت، اما استقرار نامناسب بازیکنان این تیم باعث از دست رفتن فرصت شد.

تساوی بدموقع پرسپولیس: تبعات زلزله غیرمنتظره!

سه- پرسپولیس با توجه به پیش بینی سبک بازی پیکان، از دقیقه یک روی به پرس شدید آورده و در بسیاری از موارد نیز موفق به بازپس گیری سریع توپ از حریف شد، اما هر چه از دقایق بازی گذشت قدرت پرس بازیکنان کاهش یافت و قرمزپوشان دیگر در نیمه دوم به ندرت توانستند نظم دفاعی پیکان را بهم بزنند. نزدیکی فاصله این دیدار با دربی و البته فشرده تر شدن و کاهش قدرت ریسک بازیکنان پیکان، از دلایل افت کیفی بازی پرسپولیس در نیمه دوم بود.

چهار- در ادامه و در اوایل نیمه دوم گل محمدی تصمیم به استفاده از روش مرسوم خود یعنی 1-3-2-4 گرفت و در اواخر بازی دوباره قرمزپوشان با دو مهاجم در زمین مستقر شدند. اما کیفیت مهدی عبدی و مهدی پاکدل در این دیدار اینقدر نازل بود که چند توپ ارسالی به داخل محوطه نیز مورد استفاده قرار نگرفت. بی تردید یک تیم برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر به مهاجمانی باکیفیت تر نیاز دارد.

پنج- عدم استفاده صحیح از سعید صادقی و در برخی موارد تداخل وظایف او با دیگر وینگرهای پرسپولیس از جمله مهدی ترابی، باعث افت محسوس این خرید جنجالی و پر سر و صدا در فصل تابستان شده است. به جز یک بازی با هوادار، صادقی هنوز نتوانسته خودش را در تیم جدیدش ثابت کند و به نظر تئوری برخی مبنی بر نیاز به بودن یکی از بین او و ترابی در میدان، چندان دور از واقعیت نیست.

تساوی بدموقع پرسپولیس: تبعات زلزله غیرمنتظره!

شش- به نظر می رسد این سیستم به صورت موقت و تا زمان امکان خرید بازیکن جدید توسط یحیی گل محمدی مورد استفاده قرار گیرد. این سرمربی باتجربه در سال های اخیر نشان داده علاقه زیادی به کشاندن بازی به کناره ها، ساخت مثلث در دو سمت چپ و راست و ارسال توپ به روی دروازه دارد. اما نبود یک مهاجم نوک تخصصی و کلاسیک باعث این تغییر غیرمنتظره در سبک بازی پرسپولیس و این ناکارآمدی و سردرگمی در زمین شده است.

هفت- اما نباید فراموش کرد پیکان یکی از تیم های لیگ برتر است که معمولا برنامه بازی داشته و در طول 90 دقیقه به شدت استحکام دفاعی خود را حفظ می کند. کسب سه امتیاز مقابل تیمی که در بازی قبل نیز شاید لایق کسب پیروزی مقابل تراکتور بود، اصلا آسان نیست و مجتبی حسینی توانست کاری کند که تقریبا اغلب اتفاقات 90 دقیقه به سود او و طبق برنامه مورد نظرش پیش برود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها