يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۹۴۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۰۵ دی ۱۴۰۱
نقشه متهمان برای اخاذی ۲۰۰ هزار دلاری‌
آدم‌ربایانی که دوم دی ماه امسال با نقشه اخاذی ۲۰۰ هزار دلاری، سه تبعه عراقی را در مشهد ربوده بودند بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، روز جمعه دوم دی ماه امسال فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری چهار متهم به آدم ربایی که با نقشه اخاذی 200 هزار دلاری، سه تبعه عراقی را در مشهد ربوده بودند خبر داد؛ این سه تبعه عراقی از شهر نجف برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد سفر کرده بودند.

یکی از این اتباع عراقی می‌گوید: ساعت 23 و 30دقیقه شب سه سرنشین خودروی سواری ما را سوار کردند و ما را به محلی بردندکه در آنجا نیز 8نفر دیگر منتظر بودند و با اسلحه و چاقو تهدیدمان کردند و شماره خانواده‌هایمان را گرفتند.

وی ادامه می‌دهد: آن‌ها از خانواده هایمان 200هزار دلار درخواست کردند و به آن‌ها گفتند که اگر پول را تاساعت 9ونیم صبح نفرستید این سه نفر را می‌کشیم.

یکی دیگر از اتباع عراقی می‌گوید: قبلا هم به ایران سفر کرده بودم و هفت روز در این کشور بودم اما امنیت و صحت و سلامتی در ایران وجود دارد  واگر غیر از این بود به ایران نمی‌آمدم.

وی عنوان می‌کند: رئیس آگاهی بهترین امکانات را با رفاه و آسایش در اختیار ما قرار داد و از اینکه ما را از دست این آدم ربایان نجات دادند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

یکی دیگر از اتباع عراقی ادامه می‌دهد: من 13سال است به ایران رفت وآمد دارم و چنین اتفاقی برای اتباع عراقی ندیده و نشنیده بودم.

پلیس آگاهی خراسان رضوی روز جمعه چهار نفر از این آدم ربایان را در خانه ای مسکونی در محدوده بلوار طبرسی شمالی مشهد دستگیر می‌کند.

متهمان دستگیر شده به ترتیب 31، 29، 26و 25 ساله هستند که از استان‌ دیگری به مشهد آمده بودند و تحقیقات درباره آنها با دستورات تخصصی مرجع قضایی ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها