أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۵۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۰۸ دی ۱۴۰۱
پارلمان رژیم صهیونیستی ( کنسبت) روز پنجشنبه در جریان رای اعتماد به کابینه معرفی شده بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر مکلف دچار تنش و تشنج شد.

به گزارش پایگاه 598، ایرنا به نقل از منابع خبری در فلسطین اشغالی از جمله شبکه الجزیره، نمایندگان مخالف نتانیاهو با قطع سخنرانی وی نسبت به کابینه پیشنهادی انتقاد کردند.

همزمان با تنش در کنست رژیم صهیونیستی صدها نفر از صهیونیست های معترض نیز در خارج از کنست به معرفی کابینه نتانیاهو اعتراض کردند.

انتخاب برخی از صهیونیست های تندرو و راست افراطی از سوی وی موجب شده است تا بسیاری نسبت به سیاست های این رژیم در آینده ابراز نگرانی کنند.

گزارش ها حاکیست که شماری از نمایندگان کنست علیه نتانیاهو شعار داده اند.

روز گذشته نیز یکصد نفر از سفرای سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم درباره روی کار آمدن دولت او به عنوان دولتی راست‌گرا و افراطی ابراز نگرانی کردند.

تعیین چهره های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای خود صهیونیست ها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزئی از «اراذل و اوباش آشوبگر» و خطری برای این رژیم قلمداد می کنند.

آن مرد با تشنج آمد


«گدعون لوی» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست بن گویر رهبر حزب «عوتسما یهودیت» را به «آرییل شارون» و «دیوید بن گورین» نخست وزیران پیشین رژیم صهیونیستی تشبیه کرده که بر اساس دیدگاه برتربینانه خود، فلسطینیان را کشتار و آنان را از خانه و کاشانه خود آواره کردند.
انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اواسط آبان ماه 1401 برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی تحت رهبری نتانیاهو با کسب ۶۴ کرسی بر اردوگاه رقیب خود متشکل از ائتلاف «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور و «بنی گانتس» وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی پیروز شد. ائتلاف لاپید و گانتس در این انتخابات ۵۱ کرسی را کسب کردند.
در پارلمان آینده رژیم اسرائیل که بیست و پنجمین دوره خواهد بود و نیز در ائتلاف حاکم آینده، بیشتر "کیپا" پوشان (یهودیان مذهبی که کلاهی به نام کیپا برسر می‌کنند) و بیشترین تعداد شهرک نشینان صهیونیست و تعداد بسیار کمی از زنان حضور خواهند داشت.
به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و شکاف های داخلی در مرحله پیش رو در رژیم صهیونیستی به شدت گسترش یابد و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها