أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۶۰۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۱۱ دی ۱۴۰۱
فدراسیون دو مربی خارجی می‌گیرد؟
سرمربی سابق تیم‌های ملی کرواسی و فنلاند یکی از گزینه‌های حضور در تیم ملی فوتسال ایران و حضور در کادر فنی وحید شمسایی است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران زمانی که هدایت این تیم را بر عهده گرفت، به دنبال جذب یک مربی بزرگ در کادر فنی خود بود. او ابتدا «میگوئل آندرس» مربی اسپانیایی و سرشناس را که سابقه کار در باشگاه‌های بزرگ اسپانیا و همچنین آلمان و هلند را دارد مدنظر داشت اما فدراسیون فوتبال به دلیل آنچه که مشکلات مالی عنوان می‌شد، این مربی را جذب نکرد.

در نهایت کادر فنی تیم ملی ایران با وحید شمسایی، مصطفی نظری، سیامک داداشی و شهاب سفال منش کارش را آغاز کرد اما همین کادر هم به صورت کامل عازم مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به میزبانی کویت، نشد چرا که اختلافات شمسایی با نظری باعث شد ایران بدون داشتن مربی دروازه بان به کویت پرواز کند!

هرچند فوتسال ایران بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا و تا چند ماه دیگر رویداد رسمی در پیش ندارد اما باید آماده سازی و برنامه‌های خود را پیش از حضور در مرحله مقدماتی فوتسال ۲۰۲۴ جام ملت‌های آسیا پیش ببرد.

بر این اساس در گام نخست ترمیم کادر فنی و تقویت آن با جذب دو مربی خارجی در دستور کار شمسایی قرار دارد. این دو مربی قرار است در پستهای مشاور فنی و مربی دروازه بان به تیم ملی ایران اضافه بشوند.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد یکی از گزینه‌های مدنظر شمسایی برای پست مشاور فنی، «میکو مارتیچ» سرمربی سابق تیم‌های ملی فوتسال کرواسی و فنلاند است. مارتیچ که کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال کرواسی هم بوده، سابقه قهرمانی در لیگ این کشور را به عنوان مربی باشگاهی هم در کارنامه دارد.

مارتیچ علاوه بر اینکه یکی از مدرسان رسمی فوتسال محسوب می‌شود، بنیانگذار وب سایت معتبر «فوتسال پلنت» هم بوده و در بخش رسانه هم فعال است.

هموطن «برانکو» و «اسکوچیچ» گزینه حضور در تیم ملی ایران!میکو مارتیچ

اما این نخستین باری نیست که نام مارتیچ در کنار فوتسال ایران شنیده می‌شود. در سال ۱۳۹۳ و زمانی که وحید شمسایی از تیم دبیری به عنوان سرمربی جدا شد، مارتیچ یکی از گزینه‌های این باشگاه برای جانشینی شمسایی بود که البته در نهایت این مربی کُروات انتخاب نشد.

انتخاب شمسایی برای مربی دروازه بان ها هم یک گزینه خارجی است اما هنوز مشخص نیست که چه کسانی برای این پست مدنظر هستند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در آخرین گفتگوی خود با خبرنگار مهر در واکنش به جذب مربی خارجی گفته بود که باید جلسه‌ای را در این خصوص با رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کند چرا که «یک مربی بزرگ فوتسال در سطح بین المللی به کار ایران می‌آید».

شمسایی همچنین به سوالی درباره مشکلات مالی فدراسیون برای جذب دستیار خارجی اینطور پاسخ داده بود: «باید جوری باشد که نه فدراسیون و نه مربی خارجی ضرر نکنند. اگر کسی بیاید که ارتباطات بین المللی داشته باشد، راحت می‌توانیم با تیم‌های دیگر بازی کنیم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها