کد خبر: ۵۱۹۶۳۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۱۲ دی ۱۴۰۱
قیمت پیاز در چند روز اخیر به نسبت دو ماه قبل افزایش چشم‌گیری داشته است، طبق بررسی میدانی خبرنگاران فارس نرخ پیاز در تهران کیلویی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان می باشد.

خبرگزاری فارس از تهران، قیمت پیاز در چند روز اخیر به نسب دو ماه قبل افزایش چشم‌گیری داشته است، به طوری که طبق بررسی میدانی خبرنگاران فارس در استان تهران، نرخ پیاز کیلویی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان بود.

برای یافتن علت موضوع به چند تا از میادین میوه و تربار شهرداری پایتخت سر زدیم، که متوجه شدیم در میادین پیازی برای عرضه وجود نداشت.

یکی از عرضه کنندگان میادین مرکز شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: چندروزی است که پیاز گران شده است و چون برای ما مصوب کردند که پیاز را باید با نرخ ۱۵ هزارو ۹۰۰ تومان به فروش برسانیم لذا تهیه پیاز با نرخ کمتر برای ما مقدرو نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ پیاز بیشتر از نرخ تعیین شده برای ما است تهیه و عرضه آن به صرفه نیست و ضرر خواهیم کرد.

به یکی دیگر از میادین در شمال تهران سر زدیم که آنجا هم پیازی برای عرضه وجود نداشت که عرضه کننده‌گان گرانی پیاز را دلیل عدم وجود آن برای عرضه در میادین اعلام کردند.

برای بررسی بیشتر به میدان مرکزی میوه و تره بار واقع در منطقه ۱۹ تهران سر زدیم؛ بر خلاف میادین، اینجا پیاز به مقدار زیادی وجود داشت.

پیاز قرمز بناب کیلویی ۲۲ هزار تومان، قدری جان اصفهان را به قیمت ۱۸ هزار تومان و همچنین پیاز جیرفت با قیمت ۱۷ تومان به فروش می‌رسید.

یکی از غرفه داران در خصوص گرانی پیاز به خبرنگار فارس گفت: به دلیل صادرات و کمبود عرضه در بازار داخلی پیاز گران شده است.

برطرف شدن مشکل طی روزهای آینده

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: پیازهایی با قیمت مناسب سفارش دادیم و احتمالا طی سه روز آینده به دستمان می‌رسد و قیمت آن کنترل می‌شود.

همچنین محمد علی‌مهری، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در خصوص قیمت پیاز در سازمان میادین و در میوه‌فروشی‌های سطح شهر بیان کرد: قیمت عرضه پیاز در سازمان میادین در حال حاضر ۱۵۹۰۰ تومان و در سایز بازارها قیمتی میان ۲۰ تا ۲۸ هزار تومان است.

مصرف روزنه هزار تن پیاز در تهران

علی‌مهری با بیان آنکه مردم تهران روزانه هزار تن پیاز مصرف دارند، تصریح کرد: هم‌ اکنون مشکل کمبود عرضه نداریم و پیاز مورد نیاز مردم تهران نیز تامین، که در این خصوص پیاز منطقه جیرفت نیز به زودی وارد بازار و قیمت‌ها متعادل می‌شود.

مسؤولان مرتبط با مسئله گرانی پیاز خصوصا جها کشاورزی لازم است تا به صورت دقیق‌تر ثبات قیمت پیاز در بازار را کنترل کنند و به هشدارهای کارشناسان مربوطه نیز توجه نمایند.

از مهرماه گرانی پیاز را هشدار داده بودیم!

کما اینکه مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار داشت که در مهرماه نسبت به مسئله گرانی پیاز هشدارهای لازم به مسؤولان داده شده است اما به گفته‌های آنان توجهی نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها