يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۹۸۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۱۷ دی ۱۴۰۱
مشکلات مالی استقلال چالش‌ها و خطرات جدیدی را برای این باشگاه به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، باشگاه استقلال این روزها درگیر مشکلات مالی عدیده‌ای شده است. عدم برنامه ریزی برای پرداخت بدهی‌های خارجی در زمان مدیریت قبلی اکنون این نگرانی را به وجود آورده که شاید پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی بسته بماند.

کسر امتیاز، خطر جدید در پرونده استراماچونی

در پرونده‌های خارجی، مهمترین بدهی، بدهی به استراماچونی است که به دلیل تاخیر در پرداخت افزایش پیدا کرده و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند ممکن است با حکمی جدید علاوه بر بسته ماندن پنجره، منجر به کسر امتیاز برای آبی‌ها نیز بشود.

علاوه بر این، پرداخت مطالبات بازیکنان و اعضای فعلی تیم نیز به درستی انجام نشد تا فتح الله زاده مجبور شود در اولین اقدام جدی خودش به تامین منابع مالی برای پرداخت حق و حقوق بازیکنان بپردازد. این مساله باعث شد استقلال با قراردادن وثیقه در بانک، پولی که به عنوان سپرده در اختیار بانک قرار گرفته بود را خارج کند و مطالبات بازیکنان و مربیان را بدهد.

مساله بعدی وامی است که در زمان آجورلو دریافت شده و حالا باشگاه باید اقساط آن را پرداخت کند. تاخیر در پرداخت اقساط وام نیز چالش دیگری بود که باعث شد سپرده حدودا ۱۲۰ میلیاردی باشگاه در بانک به حدود ۹۰ میلیارد کاهش پیدا کند و علاوه بر این تعهدی حدودا ۸میلیاردی در هر ماه، به عهده باشگاه است.

پول‌های نجومی، بدون مجوز بدون حساب

باشگاه استقلال در زمان آجورلو حدود ۳۶۰ میلیارد از درآمدهای بورسی برداشت کرده است که حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در صحبت‌های خودش به این مساله اشاره کرد. علاوه بر این، با قراردادن سپرده در بانک و ارائه چک، مدیریت قبلی باشگاه ۱۵۰ میلیارد وام گرفته که به این ترتیب حدود ۵۱۰ میلیارد تومان تامین شده است. درکنار این مورد، با درآمدهای تبلیغاتی و اسپانسری مانند درآمد حدودا ۱۳۰ میلیاردی تبلیغات محیطی و همچنین باقی‌مانده پول فروش قائدی، حدود ۶۵۰ میلیارد تومان برای باشگاه به دست آمده اما چیزی به جز سپرده ۱۲۰ میلیاردی چیزی از آن باقی نماند.

در این بین استقلال با وجود اینکه ۲۴۰ میلیارد تومان خارج از مصوبات کمیته مصارف پول برداشت کرده اما امروز دیده می‌شود که مشکلات مالی زیادی برای مدیریت جدید باقی مانده که مشکل پرداختی به بازیکنان نمونه روشن این مساله است. عدم پرداخت مطالبات بازیکنان در کنار برخی بدهی‌های جانبی باعث شد ۹۰میلیاردی که باشگاه استقلال از بانک گرفت خرج شود و اکنون تقریبا از این مبلغ هم پولی برای پرداخت بدهی‌های خارجی نمانده تا چالشی جدی‌تر برای نقل و انتقالات پیش روی آبی‌ها باشد.

طبق اظهارات قربان‌زاده پول بورسی و دسته چک در اختیار مدیریت وقت باشگاه قرار داشته اما بدون اطلاع هزینه شده است. جالب است که باشگاه پرسپولیس برای هزینه کرد این پول درخواست تشکیل جلسه با کمیته مصارف را مطرح می‌کرده اما باشگاه استقلال چنین اقدامی را انجام نداده تا حالا رئیس سازمان خصوصی سازی منتقد شماره یک مدیریتی باشد که خارج از توافق، تعهد و امضای خودش عمل کرده است!

گران‌ترین تیم با خریدهای سوال برانگیز

نکته قابل توجه بعدی در ابهامات مالی دوره آجورلو، قراردادهای بسته شده باشگاه با بازیکنان است. بر اساس پیگیری‌ها از باشگاه استقلال مشخص شد مجموع قراردادهای باشگاه استقلال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است. این درحالیست که تیم تقریبا بدون نظر سرمربی و بدون مشورت فنی بسته شده و از طرفی خریدهای این فصل به شکل کاملا محسوسی نامتوازن هستند. به طوریکه ترافیک شدیدی در خط حمله دیده می‌شود اما در خط میانی می‌توان گفت سبد آبی‌ها خالی است. در این بین خریدهایی مانند زواری و حامدی‌فر که ساپینتو اصلا اعتقادی به آن‌ها ندارد نیز سوال مهم دیگری است!

هزینه‌های عجیب و غریب در کنار پروژه‌های عجیب و غریب

اکنون برای هواداران و پیشکسوتان استقلال این سوال مطرح است؛ با وجود تزریق این مبالغ در کنار درآمدهای تبلیغاتی و اسپانسری، هزینه کردها چگونه بوده که باشگاه باید با دست خالی بدهی‌های ریز و درشت زیادی را تسویه کند؟ آیا پرداخت هزینه‌های سنگین و عجیب و غریبی مانند اقامت برخی افراد در هتل، پرداخت پول خشک شویی نزدیکان مدیرعامل، هزینه رفت و آمدهای شهری و بین شهریِ افرادِ بدون مسئولیت و خارج از مجموعه و مسافرت‌های خارجی و اقامت‌ها به حساب باشگاه، هزینه‌های سنگین غذای روزانه، اجاره بهای بالای ورزشگاه آرارات و... مهمتر از مساله‌ای مانند پرداخت مطالبات پین، طلبکاران داخلی یا حقوق بازیکنان بوده که الان دود آن باید به چشم هوادارانی برود که درصد بسیاری از آن‌ها در تامین هزینه‌های معیشت‌شان به شدت مشکل دارند؟!

نکته جالب ماجرا طبق اظهارات قربان‌زاده این است که مدیریت قبلی استقلال ضمن قطع همکاری با کارگزار، قید درآمدزایی را زده و فقط به مصرف درآمدهای بورسی و وام پرداخته است. البته آجورلو پروژه‌هایی مانند انیمیشن سازی یا تلویزیون اینترنتی و شبکه ماهواره‌ای را در نظر داشت که به گفته خودش نیمه تمام ماند اما از همان روز اول مشخص بود این پروژه‌ها هیچ سرانجامی نخواهند داشت و بسیاری از اهالی فوتبال نیز در این مورد تذکرات لازم را داده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها