أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۹۹۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۱۹ دی ۱۴۰۱
چه وسایلی را در دوران آموزشی خدمت همراه خودمان ببریم؟
برای رفتن به خدمت سربازی می‌بایست مراحلی را که شامل ارسال دفترچه خدمت نظام وظیفه، دریافت برگه سبز و سفید اعزام به خدمت سربازی و تزریق واکسن کرونا و سربازی می باشد را طی نمایید.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، در سن 18 سالگی همه آقایان ایرانی باید وضعیت نظام وظیفه خود را از جهت اخذ معافیت و یا رفتن به سربازی مشخص کنند. بدین منظور می بایست مراحلی را که شامل ارسال دفترچه خدمت نظام وظیفه، دریافت برگه سبز و سفید اعزام به خدمت سربازی و تزریق واکسن کرونا و سربازی می باشد را طی نمایند.

واقعیت این است که بردن حتی یک وسیله اضافی و ممنوعه به سربازی می تواند عواقب جبران ناپذیری را برایتان داشته باشد. همچنین فقدان یک وسیله ضروری هم می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به شما وارد کند. در اینفوگرافیک زیر نحوه اقدام برای اعزام به خدمت و لیست وسایل مورد نیاز در دوران آموزشی ذکر شده است.

صفر تا صد اعزام به خدمت سربازی/ چه وسایلی را در دوران آموزشی خدمت همراه خودمان ببریم؟ + اینفوگرافیک
 
 
به همراه داشتن وسایل ضروری باعث می شود که اگر به آنها نیاز پیدا کردید، استرس تهیه کردن آن وسایل را نداشته باشید پس از قبل لیستی تهیه کنید و آماده کنید.
 

اولین مراحل اعزام به خدمت که باید توسط مشمول انجام شود به صورت زیر می باشد:

1. ابتدا باید دفترچه اعزام به خدمت سربازی را از دفاتر خدمات پلیس +10 دریافت کنید.

2. مشخصات درخواست شده در برگه اعزام به خدمت را وارد کنید.

3. به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید و کلیه مدارک مورد نیاز برای اعزام به خدمت سربازی (مانند کارت ملی، عکس و... ) را به آن ها تحویل دهید.

4. درخواست شما توسط کاربر دفاتر پلیس +10 در سامانه ثبت خواهد شد.

راهنمای تکمیل برگه اعزام به خدمت

تصویر زیر نشان دهنده برگه وضعیت مشمولان است که هر یک از مشمولین می بایست به تکمیل آن بپردازد. با توجه به اهمیت درج اطلاعات صحیح در این برگه، مراحل ثبت اطلاعات مشمولان سربازی در زیر توضیح داده شده است.

برای رفتن به سربازی چه وسایلی را همراه خودمان ببریم؟

1.در بند اول بايد مشخصات كامل فردی خود را بنویسید.

از حذف صفرهای كدملی خودداری کنید و شماره شناسنامه را بدون خط تيره بنویسید.

عکس خود را در محل مورد نظر بچسبانید.

 

2. دين خود را با علامت گذاری يكی از خانه‌ ها مشخص کنید.

وضعيت تحصيلی و آخرين تاريخ وضعيت تحصيلی را وارد فرم کنید.

اگر مدركی از هر مهارت و تخصصی داريد بند مربوطه را تکمیل کنید.


3. نوع درخواست و تاريخ پيشنهادی خود را قید کنید.

در صورتی كه درخواست شما معافيت می باشد يكی از آنها را علامت گذاری کنید.


4. يكی از سازمان های پيشنهادی را علامت بزنید.

در صورتی كه دوره آموزش تكميلی را گذرانده ايد علاوه بر علامت گذاری محل مشخص شده، مدرک مبنی بر اين دوره آموزشی را بايد در حين خدمت به مركز آموزش ارائه دهيد.


5. مشمولانی كه قبلا به علت قبولی در دانشگاه از خدمت ترخيص شده اند و مجدد اقدام به درخواست اعزام نموده اند با کمک برگه ترخیصی كه از يگان خدمتی خود اين قسمت را تكميل کنند.


6. اگر در حال خدمت می باشید، این بند را تکمیل کنید.


7. آدرس محل سكونت را به طور كامل قيد کرده و كد پستی را بدون درج خط تيره در محل مشخص بنویسید.

دریافت برگه سبز و سفید اعزام به خدمت

برای دریافت برگه سبز اعزام به خدمت لازم است که فرم واکسن پر شود. اگر مشمولی فرم واکسن را به دفاتر پلیس +10 تحویل ندهد، نمی تواند دریافت کد سخا نظام وظیفه و برگه سبز را انجام دهد.

قسمت اول توسط مراکز بهداشت تکمیل شود و توسط مشمول جدا گردد. سپس، این برگه به همراه بقیه مدارک از طریق پست به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ارسال شود.


قسمت دوم نیز بعد از تکمیل توسط مشمول، باید نزد مشمول نگهداری شود تا در روز اعزام به محل مرکز آموزشی ارائه کند.


مراحل اعزام به خدمت پس از برگ سبز سربازی و برگه سفید خدمت سربازی تمام می شود. مشمولان باید بعد از انجام مراحل اعزام به خدمت سربازی، برگه سبز و برگه معرفی نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهای مسلح (برگه سفید) را دریافت کرده و در روز مشخص، خود را به پادگان معرفی کنند.

برگه سبز ده روز قبل از اعزام مشمولین صادر می شود و حاوی تاریخ اعزام خدمت سربازی است. مشمولان باید یک هفته قبل از اعزام به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند و برگه سفید یا برگه معرفی نامه را دریافت کنند.

صفر تا صد اعزام به خدمت سربازی/ چه وسایلی را در دوران آموزشی خدمت همراه خودمان ببریم؟ + اینفوگرافیک

نحوه پست كردن دفترچه سربازی

اطلاع از نحوه پست کردن دفترچه سربازی به اندازه زمان ارسال آن دارای اهمیت است. مشمولان بعداز آن که دفترچه اعزام به خدمت را تکمیل کردند، بایستی به یکی از دفاتر پلیس +10 سطح شهر خود مراجعه نمایند و دفترچه را تحویل دهند. دانلود دفترچه خدمت نظام وظیفه نیز از طریق سایت سازمان وظیفه عمومی vazifeh.police.ir ناجا امکان پذیر است.

در گذشته مشمولان سربازی می بایست به دفاتر پست یا معاونت وظیفه عمومی ناجا در شهر محل زندگی خود مراجعه می کردند در صورتی که هم اکنون دفاتر خدمات الکترونیکی راه اندازی شده است و مشمولان می توانند از این طریق به پست كردن دفترچه سربازی اقدام نمایند.

ایست خدمت نظام وظیفه یکی از تسهیلاتی است که برای آن دسته از مشمولانی که در حین خدمت سربازی قصد ادامه تحصیل دارند و یا دچار بیماری شده اند، در نظر گرفته می شود. شرایط ایست خدمت سربازی شامل نداشتن غیبت سربازی، نداشتن سابقه فرار حین خدمت و... است.

برگه سبز چیست و چه اطلاعاتی در آن درج شده است؟

برگه سبز سربازی اولین نامه ای است که بعد از پست کردن دفترچه نظام وظیفه دریافت می شود. این برگه بعد از ارسال دفترچه نظام وظیفه و ده روز قبل از تاریخ اعزام به خدمت، برای مشمولان صادر می شود. در برگه سبز سربازی علاوه بر مشخصات فردی تاریخ اعزام به خدمت برای مشمول نوشته شده است.

در واقع برگه سبز سربازی نشان دهنده اعلام آمادگی فرد مشمول برای اعزام به خدمت سربازی است. مشمولان می توانند با کپی کارت ملی یا شناسنامه و آخرین مدرک تحصیلی برگه سبز را دریافت کنند. مشمولان باید 10 روز قبل از تاریخ اعزام برگ سبز را پس از تحویل مدارک مورد نیاز برای اعزام از پلیس +10 دریافت کنند.

اخذ پذیرش سربازی در سپاه پاسداران با شرایط خاصی امکان پذیر است که مهم ترین آن اعتقاد به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه می باشد. نداشتن غیبت سربازی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

گم شدن برگه سبز سربازی

بسیاری از مشمولان برگه سبز خود را گم می کنند و دچار سردرگمی می شوند. گم شدن برگه سبز برای مشمولان مشکلی ایجاد نمی کند. افرادی که برگه سبز خود را گم کرده اند می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 مجددا برگه سبز را دریافت کنند.

برای صدور المثنی برگه اعزام به خدمت لازم است هزینه ای را به پلیس +10 واریز کرده و آن را دریافت نمایید. با توجه به اطلاعات مهمی که در این برگه ذکر شده است و به نوعی تاییدیه ای برای اعزام به خدمت مشمول به حساب می آید بنابراین لازم است در صورت گم شدن برگه سبز سربازی نسبت به دریافت المثنی ان اقدام شود.

برخی از ارگان های نظامی همانند سپاه اقدام به گزینش و مصاحبه برای پذیرش سرباز می کنند که این امر بر اساس شرایط و ضوابط خاصی انجام می شود که مشمولان سربازی در صورتی که واجد شرایط باشند می توانند از مزایای پذیرش سربازی استفاده نمایند.

برگه سفید سربازی چیست و حاوی چه اطلاعاتی است؟

مشمولان پس از صادر شدن برگه سبز خدمت خود، باید یک هفته قبل از اعزام به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند و برگه سفید یا معرفی نامه خود را تحویل بگیرند. بعد از تحویل برگه سفید مراحل رفتن به سربازی تمام می شود.

در برگه سفید تاریخ اعزام به خدمت، محل اعزام به خدمت، آدرس محل اعزامی و نحوه اعزام به خدمت ذکر شده است. لازم است که مشمولان در تاریخ اعلام شده در برگه سفید، به پادگان مورد نظر مراجعه و خود را معرفی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها