أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۹۹۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۸ دی ۱۴۰۱
حضور 5 مدافع میانی در زمین به‌صورت همزمان قطعاً یک اتفاق ویژه است که در کنار بازی بدون مهاجم شکلی متفاوت از ترکیب پرسپولیس در دو بازی اخیر را ثبت کرده است

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ورزش سه، پرسپولیس در چهار بازی اخیر خود بدون مهاجم نوک به میدان رفته که بعد از دو تساوی، دو برد درخشان داشته و حالا کمتر از قبل درباره نبودن مهاجم در ترکیب تیم یحیی صحبت می‌شود و انتقادی به این چینش او وجود ندارد. با این حال طی دو بازی اخیر این تیم یک اتفاق ویژه در ترکیب پرسپولیس هم افتاده که جالب است.

ترکیب ابتدایی پرسپولیس در سیرجان و مقابل گل‌گهر تشکیل شده بود از بیرانوند به‌عنوان گلر، سه مدافع میانی (گولسیانی، پورعلی گنجی و علی نعمتی)، یک مدافع کناری (اسماعیلی‌فر) به علاوه شش هافبک. خلاصه‌تر اینکه پرسپولیس چهار مدافع و شش هافبک در ترکیب ابتدایی داشت تا اینکه در دقیقه 40 یک اتفاق عجیب رخ داد و دانیال اسماعیلی‌فر مصدوم شد تا وحدت هنانوف به بازی برود. وحدت در اصل مدافع میانی است و در سیستم سه دفاعه استاپر سمت راست به حساب می‌آید اما می‌شود او را مدافع میانی قلمداد کرد.

پرسپولیس و یک سیستم جدید: 5-5!

اتفاق عجیب‌تر وقتی رخ داد که دقیقه 84 فرشاد فرجی جای مهدی ترابی به زمین رفت و در حالتی استثنایی پنج مدافع میانی پرسپولیس؛ گولسیانی، نعمتی، پورعلی گنجی، فرجی و هنانوف در میدان بودند که نعمتی و هنانوف در کناره‌ها و فرجی مقابل دو مدافع یا بین آنها بازی می‌کرد و پرسپولیس با 5 مدافع میانی از برد دو  بر صفرش دفاع کرد.

از طرفی همان دقیقه 84 بازی با گل گهر علیرضا خدادادی هم به زمین رفت و بالاخره تیم یحیی صاحب مهاجم شد. در وقت‌های تلف شده هم حامد پاکدل به زمین رفت تا سرانجام دو مهاجم حداقل برای لحظاتی در زمین باشند اما آنچه مشخص بود اینکه گل‌محمدی با پنج مدافع مرکزی با شرح وظایف متفاوت از برد شیری و خارج از خانه‌اش دفاع کرد.

یحیی در دیدار با نساجی عیناً همان ترکیب را تکرار کرد و یازده نفر ابتدایی همان یازده نفر بازی سیرجان بودند که البته این اتفاق با رقم خوردن یک کار پزشکی ویژه رقم خورد و دانیال اسماعیلی‌فر با وجود مصدومیت شدید در بازی قبلی به دیدار با نساجی رسید و دبل کرد.

از قضا و در حالتی استثنایی پرسپولیس در دومین بازی متوالی یک تعویض اجباری در همان نیمه نخست و حوالی دقیقه 40 داشت و از قضا باز هم وحدت هنانوف به میدان رفت. وحدت این بار جای سعید صادقی را گرفت تا به شکلی جالب تعداد مدافعان و هافبک‌ها در زمین برابر شود (5 در مقابل 5). البته دانیال یک خط جلو رفت و هافبک شد اما به هر حال او ذاتاً یک مدافع کناری است و از این ‌رو تعداد مدافعان و هافبک‌ها یکی شد.

پرسپولیس و یک سیستم جدید: 5-5!

اما اتفاقات انگار در حال تکرار شدن بود. این بار اخراج مهدی ترابی در دقیقه 60 و نیاز به حفظ نتیجه و اختلاف گل باعث شد تا یحیی دوباره فرشاد فرجی را به زمین بفرستد. اینجا بود که دوباره پرسپولیس هر 5 مدافع میانی‌اش را در زمین داشت. شاید اگر در سیرجان حدود 10 دقیقه این 5 مدافع در زمین بودند مقابل نساجی برای چیزی حدود 35 دقیقه یحیی با 5 مدافع میانی، یک مدافع کناری در نقش هافبک بازی کرد و تازه از دقیقه 88 بود که حامد پاکدل به‌عنوان یک مهاجم به میدان رفت که البته او هم در نیمه زمین خودی بازی کرد و با اینکه ذاتاً یک مهاجم است اما در حال دفاع کردن بود.

حضور 5 مدافع میانی در زمین به‌صورت همزمان قطعاً یک اتفاق ویژه است که در کنار بازی بدون مهاجم شکلی متفاوت از ترکیب پرسپولیس در دو بازی اخیر را ثبت کرده اما هر دو بار دو برد شیرین و مهم به دست آمده و تجربه شیرینی برای یحیی و تیمش به همراه داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها