يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۰۰۳۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۲۰ دی ۱۴۰۱
قرار بود سریالی برای شهیدان کاظمی و خرازی ساخته شود اما هنوز تکلیفِ آن روشن نیست؛ اما این انتقاد وجود دارد که چرا این‌قدر دیر به فکر معرفی قهرمانان ملّی و شهیدانمان می‌افتیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، نوزدهم دی‌ماه سالروز شهادت فرماندهی والامقام به نام احمد کاظمی بود. فرماندهی که سال‌ها عمر خودش را برای حفظ امنیت و تمامیت‌ ارضی کشور گذاشت و معرفی او می‌تواند توجه مخاطب کودک و نوجوان را نسبت به وجود قهرمانان بی‌نظیر و بنامی همچون او جلب کند، به جای اینکه دنبال سوپرمن‌های پوشالی غرب باشد. اما در این سال‌ها سوژه‌های تکراری و ساخت کارهایی شبیه به هم در دستور کار تلویزیون قرار گرفت. 

بسیاری از پروژه‌ها وعده‌هایشان داده شد که از جمله آن‌ها احمد کاظمی، شهید صیاد شیرازی و حتی حاج قاسم سلیمانی است. سرلشکر شهید احمد کاظمی در 19 دی سال 1384 در سانحه هوایی سقوط هواپیمای داسو فالکن 20 در نزدیکی ارومیه به شهادت رسید و حالا تقریباً 15 سال از شهادت این شهید پرخاطره و پرداستان می‌گذرد و شهدایی مثل شهیدان خرازی و زین‌الدین و خیلی از هم‌قطاران این شهید هنوز برای قشر کودک و نوجوان ما شناخته شده نیستند.

این نسل باید بدانند که چطور از تمامیت ارضی این کشور دفاع شد و همین الان چه کسانی و به چه نحو از امنیت این کشور دفاع می‌کنند. اماهنوز وعده ساخت سریال برای شهید مطهری، سردار کاظمی و حتی شهیدان زین‌الدین، خرازی و شهید صیاد شیرازی ساخته محقق نشده است. البته در مورد ساختِ سریال شهید صیاد شیرازی و حسن باقری و حتی نادر مهدوی، محسن برمهانی معاون سیما اعلام کرد که به زودی وارد مرحله تولید خواهند شد.

چندی پیش زینب سلیمانی به عنوان رئیس مکتب «حاج قاسم» از پیشرفت سریال «ترور» خبر داد. به نظر می‌رسد در دوره تحول رسانه ملّی، قرار است پرتره‌های دفاع‌مقدس و تاریخ معاصر در قابِ سیما به نمایش درآیند. در حالی که قهرمانان واقعی ما در جنگ و حتی پهلوانان تاریخی‌مان پُر از سوژه‌های نابی‌ است که سال‌ها می‌توان درباره آن‌ها سریال و فیلم و مستند تهیه‌ کرد. یکی از آن قهرمانان سرلشکر شهید احمد کاظمی است که پیش از این در پیگیری‌ها مشخص شد تفاهم‌نامه‌ای با فولاد اصفهان و سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان محقق شده بود تا مقدمات کار برای پژوهش و نگارش فیلمنامه سرداران شهید کاظمی و خرازی فراهم شود.

یکی از نکات جالب توجه این است حاج قاسم سلیمانی در زمان حیات‌شان  برای معرفی شهدا در قالب آثار نمایشی تلویزیونی توصیه کرده بودند و در این میان همیشه به نام شهید احمد کاظمی و دستاوردهای او اشاره می‌کردند. باید دید ساخت سریال شهیدان کاظمی و خرازی چه زمانی به سرانجام خواهد رسید؟

 

سرلشکر شهید احمد کاظمی در 2 مرداد 1338 در نجف آباد، استان اصفهان به دنیا آمد.کاظمی در سال 1356 زمانی که مشغول پخش اعلامیه بر علیه نظام شاهنشاهی بود، توسط ساواک دستگیر شد و مدتی را در زندان سپری کرد. با وقوع انقلاب در دی‌ماه 1358 همراه با گروهی با مسئولیت محمد منتظری، به همراه غلامرضا صالحی و غلامرضا یزدانی جهت اعزام به جنوب لبنان، ابتدا وارد سوریه شد.

او در پادگان حموریه در اطراف دمشق، یک دوره آموزشی جنگ‌های نامنظم را به مدت 45 روز، زیر نظر سازمان الفتح طی کرد و بعد از آن به جنوب لبنان اعزام شد و در کتیبه‌های نظامی اطراف بیروت، که مربوط به سازمان‌ الفتح بود، مستقر شد.

حاج احمد در سال 1359 به ایران بازگشت و بلافاصله به کردستان رفت. در پی آغاز جنگ ایران و عراق، با همراهی گروهی 50 نفره در جبهه‌های آبادان حضور یافت. در پایان جنگ، این گروه به لشکر ارتقاء پیدا کرده بود و فرماندهی لشکر 8 نجف را احمد کاظمی بر عهده داشت.

تجهیزات زرهی لشکر 8 نجف از سلاح‌های به غنیمت گرفته شده از نیروهای ارتش عراق تأمین شده بود، که بخش اعظم آن حاصل تجهیزات به جا مانده از نیروهای عراقی بود، که با آزادسازی خرمشهر عاید نیروهای ایرانی شده بود و صدها تانک، نفربر، توپخانه و ماشین‌آلات رزمی را در بر می‌گرفت.

شهید کاظمی از سال 1372 تا 1376 فرمانده قرارگاه حمزه بود و از 1376 تا 1379 فرماندهی لشکر 14 امام‌حسین را برعهده داشت.  کاظمی در فاصله سال‌های 1379 تا 1384 به عنوان فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد و در سال 1384 به فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران منصوب شد. 

سرانجام در دی‌ماه 1384 در سانحه سقوط هواپیمای داسو فالکن 20 در نزدیکی ارومیه، به همراه شماری از فرماندهان سپاه به شهادت رسید. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها