کد خبر: ۵۲۰۱۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۲     ۲۵ دی ۱۴۰۱
ماهیگیری از آب گل آلود به سبک اصلاح‌طلبان؛
این روز‌ها به دنبال سرمای بی سابقه در ده سال اخیر و بحران گاز در ایران، برخی از رسانه‌ها عباراتی را به کار برده‌اند که به نظر می‌رسد هدفی نداشته باشند جز خوش رقصی برای اربابانشان در قاره سبز!

زمستان سخت و مغزهای کوچک یخ زده!پرونده ویژه/ به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598- علی شعبانی: سازمان هواشناسی پیش‌تر با صدور هشدار نارنجی‌‌رنگ، نسبت به احتمال یخبندان و لغزندگی جاده‌ها بر اثر نفوذ توده هوای سرد به کشور از سه‌شنبه تا جمعه (۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه) در شرق و شمال‌شرق و غرب و شمال‌غرب و گلستان و مازندران اطلاع‌رسانی و پیش‌بینی کرده بود که کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتیگراد از سه‌شنبه و ماندگاری هوای سرد تا جمعه، در شمال‌غرب کشور، کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه از سه‌شنبه و ماندگاری هوای سرد تا جمعه را شاهد خواهیم بود.

ورود سامانه‌های هوای سرد، افت شدید دما و سرمای فراگیر در بیشتر نقاط کشور، دمای هوا را در برخی از مناطق تا منفی ۲۸ درجه سانتیگراد کاهش داد؛ به نحوی که در بیش از ۲۰ استان کشور، دمای هوا به منفی ۱۰ درجه رسید. این عامل باعث شد تا میزان مصرف گاز در کشور به مرز 700 میلیون مترمکعب در روز هم برسد؛ افزایشی معنادار در میزان مصرف که بر ناترازی گاز هم تأثیر بیشتری گذاشت.

با این حال، غلامرضا کوشکی، رئیس مرکز راهبری گاز ایران گفته، با وجود سرمای بی‌سابقه‌ای که در کشور وجود دارد، هیچ خللی در روند گاز‌رسانی وجود نداشته زیرا میزان مصرف گاز از اویل دی‌ماه بالغ بر ۶۰۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری ثبت شده و حداکثر مقدار مصرف در روز پنجشنبه ۶۸۵ میلیون مترمکعب بود که ۸۰ درصد از گاز تولیدی در بخش خانگی و تجاری مصرف شده است.

ناگفته نماند که استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، مازندران و گلستان در انتهای شبکه گاز قرار دارند و طبق اعلام شرکت ملی گاز ایران، با افت فشار گاز مواجه هستند.

بی‌تردید، با صرفه‌جویی در مصرف گاز می‌توان به پایداری گاز در این مناطق هم کمک کرد.

این روز‌ها به دنبال سرمای بی سابقه در ده سال اخیر و بحران گاز در ایران، برخی از رسانه‌ها عباراتی را به کار برده‌اند که به نظر می‌رسد هدفی نداشته باشند جز خوش رقصی برای اربابانشان در قاره سبز!

زمستان سخت و مغزهای کوچک یخ زده!

طی روزهای اخیر و با تعطیلی برخی شهرهای کشور، برخی از مدعیان اصلاح طلبی به مانند همیشه از درد مردم نردبانی ساخته و به دنبال تسویه حساب های سیاسی و بالا کشیدن خود هستند. از مدعیان اصلاح طلبی همین بس که در مواقع درد و سختی مردم به دنبال ماهیگیری از آب گل آلود هستند؛ زمان بحران کرونا که روزی ۷۰۰ کشته داشتیم به دنبال FATF و از واردات واکسن عاجز بودند و اکنون نیز از بحران سرمای بی سابقه کوهی ساخته و به دنبال ماله کشی زمستان سخت اروپا هستند! آیا بهتر نیست به‌جای تسویه حساب های سیاسی، به‌دنبال تشویق مردم به صرفه جویی باشیم؟! 

البته با نگاهی به اخبار سال‌های گذشته، مشاهده میکنیم که همواره توصیه به صرفه جویی درخواستی بوده است که در ایام سرد سال مسئولان از مردم خواستار می‌شدند:


در ظاهر اکنون توصیه مسئولین به صرفه جویی در مصرف گاز به مذاق مدعیان اصلاح طلبی خوش نیامده و با طنازی های مجازی و اکانت های سایبری با کلید واژه زمستان سخت ایران به دنبال دلجویی از اربابانشان در قاره سبز هستند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها