‏تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ *** بر آنان سنگ‌هایی از نوع سنگ گِل می‌افكندند...

      

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۰۱۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۲۲ دی ۱۴۰۱
سایه انتقام مستدام؛
از اوت ۲۰۲۱ تا فوریه سال 2022 در مجموع بیش از ۱۳ میلیون دلار برای محافظت از جان این ۲ مقام ارشد آمریکایی در مقابل تهدیدات هزینه شده است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، سومین سالروز شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریست آمریکا در حالی سپری شد که مقامات سابق این کشور که در ترور شهید سلیمانی نقش داشته‌اند، همچنان با کابوس انتقام ایران زندگی می‌کنند. مقامات کشورمان از جمله رئیس‌جمهور رئیسی و فرماندهان نظامی بارها به این نکته اشاره کرده‌اند که قاتلان و عاملان شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس نمی‌توانند از انتقام ایران فرار کنند. از همین رو ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ و برایان هوک از دیگر مقامات دولت سابق آمریکا به‌عنوان عاملان اصلی ترور شهید سلیمانی، بیشترین ترس را از انتقام ایران دارند و همین موضوع باعث شده آمریکا تدابیر ویژه‌ای را برای حفاظت از جان بی‌ارزش مقامات دولت سابق این کشور اتخاذ کند. 
 
در همین رابطه خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اخیرا گزارش داده است دولت بایدن حفاظت از مایک پمپئو و برایان هوک را دوباره تمدید کرده است. این رسانه مطرح آمریکایی در این باره نوشت: در یادداشت‌‎های جداگانه‌ای که اواخر هفته قبل به کنگره آمریکا ارسال شد، وزارت خارجه اعلام کرده است که تهدیدات پمپئو و برایان هوک «جدی و معتبر» باقی مانده است. آسوشیتدپرس گزارش داد یادداشت‌های 5 ژانویه وزارت خارجه آمریکا به کنگره مبنی بر تمدید حفاظت از جان پمپئو و هوک برای چندمین بار است که انجام می‌شود.  
 
بنا بر گزارش این رسانه، از زمانی که در ژانویه 2021 هوک وزارت خارجه آمریکا را ترک کرده، این دهمین بار است که حفاظت از او تمدید می‌شود. درباره پمپئو نیز یادداشت هفته گذشته وزارت خارجه آمریکا به ‌منزله هفتمین تمدید حفاظت بود. آسوشیتدپرس در ارتباط با اختلاف مدت تمدید حفاظت از هوک و پمپئو نیز نوشت: این اختلاف به این دلیل است که پمپئو به عنوان دبیر سابق کابینه، به طور خودکار برای چندین ماه پس از ترک پست، از امنیت دولتی برخوردار بود.
 
گفتنی است طبق روال عادی قوانین آمریکا، پمپئو تا ۱۸۰ روز بعد از پایان کار خود، تحت حفاظت اداره امنیت وزارت خارجه آمریکا بود اما بر اساس تصمیم آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولت بایدن، حفاظت از پمپئو در بازه‌های ۲ ماهه تمدید می‌شود. آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد یادداشت‌های وزارت خارجه آمریکا خطاب به کنگره، توسط جان باس، معاون سرپرست وزارت امور خارجه امضا شده است. باس در امضای این یادداشت‌ها نوشته است: تهدیدهای خاص در رابطه با مایک پمپئو، وزیر سابق خارجه آمریکا و برایان هوک همچنان برقرار است.
 
اگر چه بنا بر اعلام آسوشیتدپرس در ارتباط با تمدید اخیر حفاظت از پمپئو و هوک هزینه‌ای اعلام نشده است اما این رسانه آمریکایی در ماه مارس سال 2022 گزارش داده بود دولت آمریکا برای محافظت ۲۴ ساعته از جان مایک پمپئو، وزیر سابق خارجه این کشور و برایان هوک، نماینده ویژه سابق آمریکا در امور ایران، ماهانه ۲ میلیون دلار هزینه می‌کند. 
 
بر اساس این گزارش، از اوت ۲۰۲۱ تا فوریه سال 2022 در مجموع بیش از ۱۳ میلیون دلار برای محافظت از جان این ۲ مقام ارشد آمریکایی در مقابل تهدیدات هزینه شده است. دی‌ماه سال گذشته پس از سخنرانی رئیس‌جمهور در دومین سالروز شهادت شهید سلیمانی بود که پمپئو مسؤولیت حفظ امنیت و سلامت مقاماتی را که در ترور شهید سلیمانی نقش داشته‌اند متوجه دولت مستقر آمریکا کرد.  وزیر خارجه دولت سابق آمریکا در گفت‌وگویی با «شان هنیتی» مجری شناخته‌شده فاکس‌نیوز گفته بود: «رهبری سیاسی در آمریکا این مسؤولیت را دارد که تک‌تک آمریکایی‌ها را در قبال تهدیدات ایران امن نگه دارد. این را دیدید که پرزیدنت رئیسی درباره این حرف‌ زده که پرزیدنت ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی‌سابقه است و تیم رهبری سیاسی جو بایدن واقعا برای حفاظت از ترامپ و من مسؤولیت دارد». 
 
اردیبهشت‌ماه امسال نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع سناتورها در کنگره با اشاره به نقش پمپئو در ترور شهید سلیمانی، اظهار کرد: «تلاش‌ها برای ترور «مایک پمپئو» وزیر سابق خارجه آمریکا واقعی و ادامه‌دار است. مطمئن نیستم در یک فضای باز چه بگویم اما اجازه دهید به طور کلی بگویم یک تهدید مداوم علیه مقامات آمریکایی، چه کنونی و چه سابق وجود دارد. ما در حال حصول اطمینان هستیم و تا هر زمان که طول بکشد اطمینان حاصل خواهیم کرد که از مردم (مقامات) خود، چه حال و چه سابق، در صورت تهدید محافظت می‌کنیم». در ارتباط با محافظت دولت آمریکا از پمپئو و دیگر مقامات آمریکایی، سال گذشته رسانه‌های این کشور خبر از تمدید حفاظت نامحدود از مایک پمپئو در مواجهه با احتمال انتقام ایران داده بودند. 
 
در این رابطه، دی‌ماه سال 1399 بود که نشریه آمریکایی «واشنگتن اگزماینر» در گزارشی نوشت: هراس اعضای دولت ترامپ از انتقام ایران موجب شده‌ محافظت از پمپئو پس از پایان دولت ترامپ به مدت نامحدود توسط سرویس امنیت دیپلماتیک ادامه یابد. این نشریه آمریکایی ادامه داده بود: کنگره در قالب بخشی از لایحه کلیات بودجه که بتازگی تصویب شد، مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیون دلار به امر محافظت از مقامات اختصاص داد. در این مصوبه آمده است محافظت از آن دسته از مسؤولان ارشد وزارت خارجه که به تشخیص وزیر خارجه و مشورت رئیس اطلاعات ملی... با تهدید جدی و باورپذیر از طرف یک قدرت خارجی مواجهند، مجاز است. این محافظت «در ابتدا به مدت حداکثر تا ۱۸۰ روز تمدید می‌شود و برای دوره‌های متوالی ۶۰ روزه قابل تمدید است».
 
انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در اجتماع مردم تهران در مصلای امام خمینی(ره) که به مناسبت سومین سالروز شهادت شهید سلیمانی برگزار شده، خطاب به جمع حاضر تاکید کرد: آمریکایی‌ها بدانند از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و اجازه دهید از جانب همه شما اعلام کنم خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و بدانند انتقام خون شهید سلیمانی حتمی‌ است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان نخواهیم گذاشت. 
 
علاوه بر رئیس‌جمهور، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه نیز در سخنانی مشابه اعلام کرده بودند انتقام از قاتلان شهید سلیمانی حتمی بوده و آنها راه فراری نخواهند داشت.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها