يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۰۲۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۲۵ دی ۱۴۰۱
در سال جاری میلادی
اداره کل مهاجرت ترکیه شنبه شب اعلام کرد که ۲ هزار و ۳۲۱ مهاجر را در هفته جاری از کشورش اخراج کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، این افراد از ۶ تا ۱۲ ژانویه به کشورهای خود بازگردانده شدند.

براساس گزارش این اداره، از این تعداد یکهزار و ۱۰۱ تن افغانستانی، یکصد و هفت تن پاکستانی و بقیه از کشورهای دیگر بوده‌اند که به نامشان اشاره نشده است.

در بیانیه این اداره مهاجرت آمده است که در همین برهه زمانی حدود ۲ هزار و ۲۶۹ تن به صورت غیر قانونی وارد ترکیه شدند که از این تعداد ۸۲۴ تن افغانستانی، ۹۱ تن پاکستانی و یکهزار و ۳۵۴ تن از اتباع دیگر کشورها هستند.

براساس گزارش این اداره مهاجرت، ترکیه همچنان میزبان ۱۹ هزار و ۷۴۶ مهاجر بوده که اکثریت آن مهاجران افغانستانی و پاکستانی هستند.

اداره کل مهاجرت ترکیه در گزارش خود در خصوص سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که حدود ۱۲۴ هزار و ۴۴۱ مهاجر را در سال ۲۰۲۲ که از آنها به مهاجران "غیرقانونی" یاد کرده، از کشورش اخراج کرده است.

براساس گزارش این اداره، از این تعداد ۶۸ هزار و ۲۹۰ نفر افغانستانی، ۱۲ هزار و ۵۱۱ نفر پاکستانی و بقیه از کشورهای دیگر بوده‌اند که به نامشان اشاره نشده است.

در همین راستا، مقامات استان آگری در شرق ترکیه نیز جمعه شب اعلام کرد که ۲۲۷ مهاجر غیرقانونی افغان به کشورشان بازگردانده شدند.

یک مقام ترکیه ای در اداره مهاجرت این کشور گفت که این مهاجران ابتدا به فرودگاه آگری و از آنجا از راه هوایی به کشورشان فرستاده شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها