امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۲۰۴۱۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۲۸ دی ۱۴۰۱
سوت‌زنی؛
براساس گزارشات مردمی، برخی کانال‌های فضای مجازی با دریافت ۲۰ الی ۱۴۰ میلیون تومان مدعی ارائه سوالات کنکور روزهای پیش‌رو در سر جلسه یا حتی قبل آن هستند، همچنین آموزش تقلب با هنزفری‌ نامرئی هم از اقدامات آن‌ها است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، برخی از مصادیق مجرمانه مستند به ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری عبارتست از:

۱)ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار

۲)خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سؤالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیر واقعی باشد

۳)افشای سؤالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو

علیرغم موارد حقوقی فوق، براساس گزارشات مردمی در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس شاهد ادعای برخی کانال‌های فضای مجازی مبنی بر ارائه سوالات کنکور دی‌ماه امسال به داوطلبان در ازای دریافت ۲۰ الی ۱۴۰ میلیون تومان هستیم، که میزان هزینه‌ی آن به دریافت دفترچه و کلید آن بر سر جلسه آزمون یا قبل از آن بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با یکی از گزارشگران ارتباط گرفتیم که وی درباره‌ی دریافت سوالات کنکور امسال اظهار کرد: برخی کانال‌های تلگرامی با ادعای تجربه فروش سؤالات امتحانات نهایی و کنکور سال گذشته اعتماد داوطلبان را جلب کرده و عرضه‌ی سوالات کنکور رشته‌های ریاضی_فیزیک، علوم انسانی و تجربی را با مبالغ مختلف تبلیغ می‌کنند.

وی به ارتباط خود با ادمین‌های کانال‌های متخلف اشاره کرد و افزود: به آیدی معرفی‌شده برای خرید سوالات پیام دادم که شرایط مربوطه را برای بنده فرستاد، به نحوی که ادعای ارسال سوالات کنکور علوم انسانی با پرداخت ۲۰ میلیون تومان طی ۲۴ ساعت قبل از شروع آزمون را مطرح کرد.

این گزارشگر بر نحوه لو رفتن سوالات کنکور در سر جلسه تاکید کرد و گفت: طبق ادعای عاملان، افرادی به عنوان مراقب به محض شروع آزمون از سوالات عکس گرفته و برای تیم اساتید مجرب جهت تهیه کلید ارسال می‌کنند، سپس پاسخنامه را از طریق هنزفری‌های نامرئی برای داوطلبان می‌خوانند.

وی کاربرد هنزفری‌های نامرئی را برای تقلب کاربردی و مهم دانسته و خاطرنشان کرد: برای تقلب سر جلسه آزمون باید از تجهیزات خاص الکترونیکی استفاده کرد، به‌شرطی که بتوان آن‌ها را از ورودی‌ حوزه‌های امتحانی مجهز  به دستگاه‌های فلزیاب رد کرد، که برای این مورد هم ترفندهای مختلفی آموزش داده شده است.

با توجه به مطالب فوق و تجربه لو رفتن سوالات کنکور سال‌های گذشته، برای برقراری امنیت و عدالت لازم است علیرغم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی، آنتن مخابراتی محل‌های آزمون نیز از دسترس خارج شده و بازرسی بدنی سختگیرانه‌ای در ورودی محل‌های آزمون به‌کار گرفته شود، همچنین انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی با سرشبکه‌های اصلی تخلفات مذکور سریعا برخورد قاطع کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها