يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۰۶۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
شرط جدید خودروسازان؛
تصمیمات خلق الساعه و بدون کارشناسی خودروسازان به مانند همیشه باعث ناراحتی مردم شد.

واریز پول شرط شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو شد!/ به‌نام مشتریان واقعی به کام دلال/ مردم: باز هم مسیر واسه پولدارها هموارتر شد

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، خودرو دار شدن در ایران روز به روز مسیر عجیبی را طی می‌کند! یک روز قرعه کشی، یک روز بورس، یک روز شرط گواهینامه، یک روز عدم شرط پلاک فعال و امروز هم عجیب تر از همه شرط بلوکه کردن پول!!

هفته گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد که همه منتظر تکذیب آن بودند. مدیر عملیات فروش ایران خودرو در مصاحبه با تسنیم گفته بود: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.

اما امروز خبر تکمیلی منتشر شد و واریز پول شرط شرکت در قرعه‌کشی فروش خودرو در ایران خودرو شد. گروه صنعتی ایران‌خودرو هم پس از سایپا، ملزم به رعایت شرط بلوکه شدن پول مشتریان در حساب خودروساز به‌منظور ثبت‌نام در قرعه کشی خودرو شد.

از این پس تنها افرادی می‌توانند در فروش خودرو توسط خودروسازان شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و مبلغ خودرو از طریق بانک مسدود می‌شود.

این موضوع برای شرکت سایپا اجرایی شده بود به طوری که در هفته گذشته ۷۰ هزار دستگاه خودرو توسط گروه سایپا پیش‌فروش شد که فقط هشت هزار و ۵۰۰ نفر از آن استقبال کردند.

با توجه به اینکه شرط یاد شده در این عرضه رعایت شد و مشتریان ملزم به واریز پول برای ثبت‌نام شدند، شرایط مشابه لاتاری ۱۱ میلیون نفری ایران‌خودرو شاهد نبودیم و فقط مشتریان واقعی در این طرح شرکت کردند.

لازم به ذکر است در عرضه جدید روز سه‌شنبه هفته جاری گروه سایپا و همچنین عرضه هفته آینده گروه صنعتی ایران‌خودرو، هر دو خودروساز ملزم به رعایت این ضابطه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت شدند.


خبری که باعث جو منفی علیه خودروسازان شد

تصمیمات خلق الساعه و بدون کارشناسی خودروسازان به مانند همیشه باعث ناراحتی مردم شد. آیا مدیران این شرکت ها تاکنون این سوال را از خود پرسیده اند که طی چند دهه اخیر کدام تصمیمشان باعث جلب رضایت مردم شده است؟ آیا به عنوان نمونه برای این مورد، منطقی تر نبود که یک مبلغ پایه برای شرکت در قرعه کشی در نظر گرفته میشد؟ آیا بهتر نبود طرح فرزندآوری و خودروی فرسوده از این شرط مستثنی شود؟ باز هم آزمون و خطا به نفع دلال ها و افراد ثروتمند.

در ادامه به برخی کامنت های مخاطبان که قابلیت انتشار دارد! اشاره میکنیم:

- فقط قانون برا قشر مرفه اخه اخه چجور تو این اقتصاد داغون ما سرمایه رو بفروشیم کنیم پول ک ایا برنده شیم یا نه

 

- خب خداروشکر دلال ها و پولدار مسیرشون هموارتر شد...

 

- و باز هم آزمون و خطا به نفع دلال ها و افراد ثروتمند،بازی شروع نشده ده بر صفر به سود دلالها

 

- به ضرر مردم مصرف کننده واقعی، به سود دلال و پولدار

 

- یعنی جای تشکر داره از دوست عزیزی که همچین تصمیم سه نقطه ای رو گرفته خب اینجوری که راه واسه دلالان هموارتر میشه بعد یکی که واقعا بخواد ماشینش رو عوض کنه دقیقا باید چیکا کنه؟؟؟

 

- منو باش بعد از ۲۸بار ثبتنام حالا میگن پول بریزید به حساب من چطور پراید داغونم رو بفروشم بعد بریزم بحسابتون اومدیم در نیومدم بعد چه خاکی بسرم کنم روز ب روز ماشین گرونتر میتونم بخرم دیگه فقط قشر مرفح

 

-شاید یک خانمی مثلا طلا داره
شاید یک جوانی به پشتیبانی پول پدرش اسم می نویسه
شاید یک اقایی پولش رو چند روز قرض داده و میتونه پولش رو جور میکنه
و ....
این چه شرط مزخرفی هست که پول یک هفته بلوک بشه که می خواهد قرعه کشی بشه

 

-اخه ماشین فرسودمو بفروشم بریزم بلوکه بشه اخرشم بگن از قرعه در نیومد نمیتونم برگردم همون فرسوده رو هم بخرم تو این تورم چرا یه فکر درست حسابی نمیکنن

 

- طرحی برای حمایت از سرمایه داران، کجایند آنهایی که حرف از عدالت میزنند بنده ماشینم قدیمی شده و برای استفاه برای راه دور ریسک محسوب میشه حالا هر دفعه به نام همسرم ثبت نام کردیم که اگر اسممون در بیاد سریع خودرو و طلاها را بفروشیم و پول را واریز کنیم ولی الان دیگه باید قیدشو بزنیم ممنونم از آقایون مسئول که از سرمایه داران و دلالان حمایت میکنند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها