أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۰۷۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
مدیرکل اوقاف قم:
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: مرحله مرحله نهایی و کشوری معارفی قرآن کریم برای نخستین بار و با حضور 74 نفر از فعالان این حوزه در قم برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست خبری با اصحاب رسانه به برگزاری مرحله کشوری مسابقات معارفی قرآن کریم به میزبانی استان قم اشاره و اظهار کرد: برای نخستین بار در این مسابقات به مفاهیم و محتوا توجه شده که رویکرد بسیار خوبی است.
وی افزود: چنانچه قم بتواند میزبانی خوبی داشته باشد که همه تلاش‌ها هم در همین راستا صورت گرفته، می‌توانیم دبیرخانه دائمی مسابقات را در قم راه‌اندازی کنیم و همچنین در آینده و با حمایت‌های لازم، میزبانی مسابقات بین‌المللی معارفی باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه قم سهم بسزایی در توسعه معارف قرآن کریم و اهل بیت دارد گفت: با اینکه این سبک از مسابقات برای نخستین بار در سطح کشور اجرایی شده، اما استقبال از آن در استان‌های مختلف گسترده بوده است.
وی ادامه داد: مسابقات در چهار مرحله منطقه‌ای، شهرستانی و استانی برگزار شده و 74 نفر شامل 37 نفر از خواهران و 37 نفر از برادران که پنج نفر از آنها از استان قم هستند به مرحله کشوری راه یافته‌اند.
اسکندری با اشاره به ضرورت رساندن پیام قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از قم به سراسر ایران و جهان گفت: چنانچه بتوانیم مسابقات بین‌المللی معارفی را در قم راه‌اندازی کنیم، به این مهم دست می‌یابیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: مردم دنیا تشنه معارف قرآنی و اهل بیتی هستند و هر چند حاکمیت‌ها در کشورهای غربی با تمام ابزارهای موجود در راستای کمرنگ کردن این معارف تلاش می‌کنند ولی مردم با حاکمیت‌ها تفاوت دارند و پذیرش این معارف بسیار بالاست.
وی عنوان کرد: اسلام سیاسی دارای پیام‌های نابی است که باید از منشأ یعنی استان قم و مرکز تشیع به جهان برسد.
اسکندری با بیان اینکه محور برگزاری مسابقات قرآنی هم باید همین مسئله یعنی مفاهیم و محتوا و رساندن آن به گوش جهانیان باشد گفت: در این بین رسانه‌ها نقش مهمی دارند و می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تلاش همیشگی رسانه‌های استکباری برای تخریب و تخطئه‌ی حقیقت خاطرنشان کرد: از دوران صدر اسلام نیز دشمنان علیه پیامبر اکرم(ص) هجمه می‌کردند و امروز هم علیه مقدسات و ولایت فقیه، کاریکاتور می‌کشند و فحاشی می‌کنند ولی ما باید نگاه جهانی داشته باشیم.
اسکندری در ادامه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری مرحله نهایی مسابقات معارفی قرآن کریم اشاره و ابراز کرد: متسابقین عصر روز هفتم بهمن ماه وارد قم می‌شوند و مراسم افتتاحیه از ساعت 9 روز شنبه هشتم بهمن ماه در مجتمع امامزاده سید علی(ع) آغاز خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: قرائت پیام صوتی آیت‌الله جوادی آملی و سخنرانی آیت‌الله اعرافی، از جمله بخش‌های این مراسم است.
وی گفت: عصر همان روز، آزمون کتبی تمام رشته‌ها برای برادران و خواهران، همان روز و از ساعت 15 برگزار می‌شود.
اسکندری تصریح کرد: مسابقات مربوط به خواهران، روز یکشنبه 9 بهمن ماه در تمام رشته‌ها در دو نوبت 8 تا 12 و 15 تا 21 و مسابقات مربوط به برادران روز دوشنبه 10 بهمن نیز در همین بازه‌های زمانی تدارک دیده شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری مراسم اختتامیه در نوبت صبح روز سه‌شنبه یازدهم بهمن ماه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای فعالان قرآنی سراسر کشور باشیم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها