يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۰۸۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
دروازه بان اسطوره ای ایتالیا و یوونتوس امروز ۴۵ ساله شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، جان لوئیجی بوفون دروازه بان افسانه ای یوونتوس و تیم ملی ایتالیا امروز به سن ۴۵ سالگی رسید ولی همچنان دستکش های خود را در دست دارد و در مستطیل سبز می‌درخشد.

بوفون از سال ۲۰۲۱ بعد از جدایی از یوونتوس به پارما تیم اولش پیوست. به بهانه ۴۵ سالگی این دروازه بان قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ به همراه آتزوری آمارش را مرور می‌کنیم.

بوفون تا الان ۱۱۳۷ بازی انجام داده و در ۵۰۱ بازی موفق شده کلین شیت کند و دروازه خود را بسته نگه دارد که در نوع خودش منحصر به فرد است.

افسانه‌ای به نام بوفون؛ ۵۰۱ کلین شیت و ۲۸ قهرمانی

افتخارات بوفون ۴۵ ساله به ترتیب زیر است:

سری آ ایتالیا: ۱۰ قهرمانی

سوپر کاپ ایتالیا: ۷ قهرمانی

جام حذفی ایتالیا: ۶ قهرمانی

جام جهانی: ۱ قهرمانی

لیگ فرانسه: یک قهرمانی

سوپر کاپ فرانسه: یک قهرمانی

لیگ دسته اول ایتالیا: یک قهرمانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها