يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۰۸۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
خلف وعده مدیران باشگاه پاس همدان در پرداخت قراردادهای مالی بازیکنان در کنار مشکلات دیگر همچون بسته بودن پنجره نقل و انتقالات، تامین نشدن البسه گرم و فسخ قرارداد چند بازیکن؛ این تیم را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، پاس همدان در شرایطی باید فردا یکشنبه در نخستین بازی دور برگشت لیگ دسته ۲ فوتبال کشور از فولاد هرمزگان میزبانی کند که حضور بازیکنان در این دیدار خانگی در هاله‌ای از ابهام است.

این روزها اوضاع نامناسب پاس بیش از گذشته به شرایط وخیم این تیم دامن زده است، مدیران باشگاه پاس از ابتدای امسال تاکنون بارها با وعده حل مشکلات مالی تیم، بازیکنان و مربیان را امیدوار به ادامه فعالیت کردند اما حالا با پایان یافتن تعطیلات نیم فصل، نه تنها برطرف نشد بلکه موجب جدایی ۶ بازیکن و بی‌تمایلی سایر نفرات به ادامه همکاری شده است.

بر اساس قوانین جاری در فوتبال، تیم‌ها موظف هستند تا نیم فصل بیش از ۴۰ درصد قرارداد مالی بازیکنان و مربیان را پرداخت کنند در غیر اینصورت آن‌ها می‌توانند به صورت یکطرفه قرارداد خود را فسخ کرده و راهی تیمی دیگر شوند.

اتفاقی که اکنون برای پاس رقم خورده و با وجود اینکه حق جذب بازیکن جدید را به دلیل بدهی‌های مالی در کمیته تعیین وضعیت و انضباطی فدراسیون فوتبال ندارد، هفت بازیکن خود را نیز از دست داد.

امین احسان بخش، رضا کاشفی، عرفان فتاحی، ابراهیم مرادی، احد شفیعی و مصطفی فرهادی با فسخ قرارداد خود از این تیم جدا شدند.

آن هم در شرایطی که پاس نیم فصل اول را هم با تنها ۱۶ بازیکن در مسابقات شرکت کرد و اکنون برای شروع بازی برگشت با کمبود بازیکن نیز مواجه است.

لشکر نصفه و نیمه پاس مقابل فولاد

تیم تحت هدایت هادی گل محمدی اوضاع و احوال خوبی ندارد و دستان سرمربی پاس برای شروع نیم فصل دوم بسته است.

گل محمدی در شرایطی فردا یکشنبه باید تیمش را آماده بازی هفته چهاردهم لیگ ۲ مقابل فولاد هرمزگان کند که فقط ۱۰ بازیکن دارد.

در واقع تیم تحت هدایت او یار یازدهم ندارد و نیمکت سبزپوشان نیز خالی از بازیکن خواهد بود ضمن اینکه سهیل رفیع زاده یکی از بازیکنان تاثیرگذار و باتجربه آن‌ها به دلیل چهار اخطاره بودن به طور قطع در این بازی نیست.

همچنین یک بازیکن مصدوم نیز پازل پاس را بهم ریخته و نکته مهمتر اینکه آرمین پناهی دیگر بازیکن این تیم هم تصمیم به رفتن دارد و با این اوصاف فردا با ۹ نفر برابر فولاد بندرعباس صف آرایی می‌کنند.

این شرایط نامطلوب روحی روانی اعضای تیم به سود حریف در بازی فردا خواهد بود و می‌تواند سه امتیاز بدون دردسر را به دست آورد.

پاسی‌ها از آخرین بازی خود در نیم فصل اول مقابل شهیداورکی اسلامشهر که نوزدهم دی ماه گذشته بود، تاکنون به دلیل مشکلات به وجود آمده تنها سه جلسه تمرین داشته‌اند و با این شرایط باید فردا نیم فصل دوم را شروع کنند.

سریال وعده‌های عمل نشده

مدیران باشگاه پاس در آخرین پیام خود اعلام کرده‌اند که تا امروز شنبه درصدی از قرارداد بازیکنان را پرداخت می‌کنند.

از سوی دیگر پنجره همچنان بسته است و اگر مدیران پاس تعهد مالی به کمیته انضباطی آن هم برای چند هفته بدهند، موقت می‌توانند کارت چند بازیکن را برای بازی‌ها دریافت کنند.

صبر بازیکنان پاس لبریز شده و اگر مدیران باشگاه تا قبل از بازی فردا نسبت به پرداخت مالی به آن‌ها اقدامی نداشته باشند، چه بسا قید حضور در زمین بازی را بزنند.

حتی اصرارهای سرمربی تیم برای صبوری بازیکنان تا حل مشکلات تیم نیز دیگر موثر نیست و اگر تا قبل از بازی قراردادهای مالی آن‌ها پرداخت نشود، از این تیم جدا خواهند شد.

مدیران باشگاه پاس باید بیش از ۴۰ درصد قرارداد مالی بازیکنان و مربیان تیم را براساس قوانین جاری در فدراسیون فوتبال تا نیم فصل پرداخت کنند در حالیکه فقط ۱۵ درصد از این تعهدات عمل شده است.

مدیران باشگاه پاس باید بیش از ۴۰ درصد قرارداد مالی بازیکنان و مربیان تیم را براساس قوانین جاری در فدراسیون فوتبال تا نیم فصل پرداخت کنند در حالیکه فقط پانزده درصد از این تعهدات عمل شده است.

این وضعیت بیش از پیش پاس را به مرز فروپاشی قرار می‌دهد چرا که اگر بازیکنان فردا یکشنبه مقابل فولاد هرمزگان به میدان نروند، قطع به یقین پاس از لیگ ۲ کنار گذاشته می‌شود.

براساس قانون تیمی که در طول فصل لیگ فوتبال کشور ۲ بار به هر دلیلی از حضور در مسابقات امتناع کند، از جدول کنار گذاشته می‌شود، موضوعی که پیش از این برای ماشین‌سازی تبریز در گروه یک لیگ ۲ اتفاق افتاد و اکنون اثری از این تیم قدیمی و ریشه دار نیست.

پیگیر مشکلات پاس هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با ابراز تاسف از وضعیت ایجاد شده برای تیم پاس همدان گفت: طبق قانون دستگاه ورزش نمی‌تواند کمک مستقیم به تیم‌های باشگاهی داشته باشد اما از نظر شیوه مدیریتی و رسیدگی به مشکلات پیش آمده، پیگیر هستیم.

علی حقیقی افزود: بارها پیرامون مشکلات پاس به خصوص در حوزه مالی با مدیران این باشگاه گفت وگو کرده‌ایم و هر بار قول حل این مسایل را داده‌اند.

وی بیان داشت: برای واگذاری امور مدیریت پیمانی باشگاه پاس به مدیران فعلی هیچ دخالتی نداشتیم، با این وجود تلاش ما حل موانع تیم برای رسیدن به ثبات و آرامش لازم است.

وی بیان داشت: برای واگذاری امور مدیریت پیمانی باشگاه پاس به مدیران فعلی هیچ دخالتی نداشتیم، با این وجود تلاش ما حل موانع تیم برای رسیدن به ثبات و آرامش لازم است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: انتظار داریم مدیریت باشگاه پاس براساس قراردادی که با هیات امنا منعقد کرده، به تعهدات خود عمل کند.

حقیقی افزود: پرداخت مطالبات مالی اعضای تیم حق آن‌ها است و انصاف نیست پس از ماه‌ها به آنچه که در قراردادهای بازیکنان و مربیان سایر عوامل اجرایی لحاظ شده، عمل نکنند.

وی با تاکید بر اینکه اجازه انحلال تیم پاس را نمی‌دهیم، گفت: هیات فوتبال را مامور رسیدگی به این وضعیت کرده‌ام و امیدواریم تا دیر نشده مدیریت باشگاه اقدام لازم را انجام بدهد در غیر اینصورت مجبور به تصمیم دیگری خواهیم شد.

رییس هیات فوتبال همدان نیز گفت: چندین بار با قائم مقام باشگاه پاس گفت وگو کرده‌ام و سیدمحمد رضوی قول حل مشکلات تیم را تا قبل از بازی فردا داده است.

عباس صوفی افزود: پیگیری لازم را برای مجاب کردن فدراسیون برای ارائه مهلت لازم جهت پرداخت بدهی‌ها و صدور کارت چند بازیکن را داشته‌ایم و امیدوارم مدیریت باشگاه نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه پاس سرمایه مهم برای ورزش استان همدان است، خواستار حمایت همه جانبه مسئولان از این تیم شد و اظهار داشت: هیات فوتبال فقط می‌تواند یکسری مشکلات تیم را در فدراسیون پیگیری کند اما برای تصمیم گیری در سطح کلان مدیریتی، مسئولان اجرایی باید اقدام کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها