أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۰۸۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
ایران‌خودرو در حالی خودروهای دناپلاس خود را طبق وعده‌ی داده شده، زودتر از موعد تحویل داده که در این نسخه عرضه شده، دو آپشن رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی حذف شده است؛ گر چه حذف این دو آپشن از خودروهای دناپلاس در بخشنامه عرضه این محصول در بورس کالا قید شده، اما به نسبت نسخه اصلی تولیدیِ ایران‌خودرو، مرسوم نبوده و به‌نظر می‌رسد این کار در کیفیت و ایمنی تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش پایگاه 598، ایران خودرو محصول دناپلاس عرضه شده در بورس کالا را در نسخه پایه همانطور که وعده کرده بود، زودتر از موعد تحویل مشتریان داده است. این نسخه از دنا پلاس بدون رینگ آلومینیومی و با ترمز عقب کاسه‌ای (به‌جای ترمز عقب دیسکی) تحویل داده است.

ایران‌خودرو در این رابطه با این موضوع تاکید دارد که مطابق آنچه که در بخشنامه فروش قید شده است، اقدام به تحویل خودرو می‌کند. محصولات ایران خودرو با مشخصه‌های مختلف تولید و عرضه می شود. در مورد دنا نیز چندین نوع خودرو در جریان تولید قرار دارد، از جمله دنا پلاس با ترمز دیسکی و رینگ فولادی، فول آپشن با موتور توربوشارژ و ...

بر اساس اعلام این خودروساز، خودروهای دنا عرضه شده در بورس کالا نیز عینا با مشخصات ظاهری و فنی و لیست تجهیزات مطابق با اطلاعیه عرضه که قابل مشاهده است، دارای رینگ فولادی و ترمز عقب کاسه‌ای هستند و تولید و تحویل محصول عینا برابر خودروی فروش رفته صورت می‌گیرد.

در اطلاعیه عرضه محصول دناپلاس در بورس کالا همانطور که ایران‌خودرو نیز اعلام می‌کند، ترمز عقب کاسه‌ای و رینگ فولادی ۱۵ اینچ فولادی ذکر شده است.  

این در حالیست که نسخه مرسوم دناپلاس‌های ایران‌خودرو مجهز به ترمز عقب دیسکی و رینگ آلومینیومی است اما در این نسخه دناپلاس‌های فروخته شده از طریق بورس کالا، رینگ آلومینیومی حذف شده و ترمز کاسه‌ای‌ (تکنولوژی ضعیف‌تر) جایگزین ترمز دیسکی این خودروها شده و جایگزین کردن ترمز کاسه‌ای، از میزان ایمنی این خودروها خواهد کاست.

بررسی‌ها نشان داده که رینگ آلومینومی نیز عملکرد بهتری در خودروها دارد و باعث کنترل‌پذیری بهتر خودرو، افزایش شتاب، کارایی بهتر سیستم ترمز، کاهش سوخت، افزایش عمر لاستیک، افزایش ایمنی خودرو و... می‌شود. شائبه‌ای که برای بسیاری از مردم پیش آمده است که آیا در این معاملات، ایمنی فدای قیمت شده است؟

بر این اساس هر چند که ایران‌خودرو برخلاف آنچه که تعهد داشته، عمل نکرده است اما به‌ نظر می‌رسد که خودروسازان با هدف کاهش قیمت پایه در بورس کالا و برای آنکه قیمت‌ها را پایین بیاورند، از برخی آپشن‌ها و ارتقا کیفیت‌ها و تکنولوژی‌ها صرف‌نظر می‌کنند؛ موضوعی که می‌تواند نوعی عقب‌گرد در حوزه تکنولوژی و ایمنی به حساب بیاید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها