أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۰۸۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح ۴۷۷ طرح در بخش صنعت و معدن به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، امید قالیباف در نشست خبری با بیان اینکه به استناد اطلاعات مرکز آمار بخش صنعت در نیمه اول امسال ۴.۹ درصد رشد داشته گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳.۳ درصد بوده است. همچنین در نیمه اول امسال اشتغال بخش صنعت از هشت میلیون نفر گذشت و تولید خودرو با رشد ۳۰ درصدی به بالای یک میلیون دستگاه رسید.

وی درباره پروژه‌هایی که در دهه فجر افتتاح می‌شود نیز گفت: در بخش صنعت و معدن ۴۷۷ طرح با ارزش سرمایه‌گذاری ۸۸ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که بیش از ۲۸ هزار و ۳۷۹ اشتغال جدید ایجاد می‌کند.

سخنگوی وزارت صمت افزود: از تعداد یاد شده ۱۲۸ طرح ملی است که ارزش سرمایه گذاری آن‌ها ۸۰ هزار و ۵۳۳ هزار میلیارد تومان و اشتغال آن‌ها ۱۸ هزار و ۳۹۷ نفر خواهد بود. همچنین ۳۴۹ طرح به ارزش ۸۴۲۰ میلیارد تومان و اشتغال ۹۹۲۲ نفر در سطح استانی افتتاح می‌شود.

به گفته وی بیشترین طرح ملی در استان تهران است که ۲۱ طرح را به خود اختصاص داده است. بعد از تهران، خراسان رضوی و فارس قرار دارند. البته در مجموع کل طرح‌های ملی و استانی، فارس و اردبیل با ۴۰ و ۳۶ طرح، در صدر قرار دارند.

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز با اشاره به برخی اتفاقات مهم سال 1357 و بعد از آن در جنگ تحمیلی، گفت: در حال حاضر بین مردم کمی فاصله افتاده است و مسئول و غیرمسئول باید کمک کنیم و نگذاریم این فاصله ایجاد شود. برای مثال در ادارات با یک زبان دیگر و نرم‌تری با مردم صحبت شود.

در این نشست خوئینی، معاون فرهنگی و آموزشی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، نیز برنامه‌های دهه فجر مختص روستاییان و عشایر را اعلام کرد که از جمله آن‌ها ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و دامپزشکی، برگزاری مسابقات قرآنی در روستاها، پویش پیشرفت، مسابقات ورزشی و کتابخوانی، ارائه تخفیف در روستا بازارها و فروشگاه‌های تعاونی، توزیع نهاده‌های دامی و سوخت پروژه‌های یکپارچه سازی عرضی، آبخیزداری، کارخانه خوراک دام و غیره است.

وی درباره برنامه پویش پیشرفت از روستاییان خواست خدمات، پیشرفت‌ها و امکانات روستایی را در قالب تصویر به شماره ۰۹۱۹۹۷۰۸۷۰۰ ارسال کنند. جوایز شرکت در این مسابقه ۴۴ کمک هزینه سفر کربلا، ۴۴ کمک هزینه سفر مشهد و صدها جایزه دیگر در نظر گرفته شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها