يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۱۰۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال؛
پرونده هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امروز در حالی با برگزاری چهار دیدار بسته می‌شود که استقلال فرصت مناسبی برای نزدیک شدن به صدر جدول دارد.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال عصر روز گذشته با چهار دیدار آغاز شد که همین بازی‌ها سبب شد صدر جدول پس از آغاز نیم‌فصل دوم بالاخره تغییر کند.

پرسپولیس در روز جنجال سوت‌های مشکوک و عجیب داور صدر را به سپاهان تقدیم کرد/ فرصت طلایی استقلال در معدن مس! + جدول، نتایج، برنامه مسابقات و خلاصه بازی‌ها

در بازی‌های دیروز سپاهان شکست سنگینی بر گل‌گهر سیرجان تحمیل کرد تا با 36 امتیاز، جای پرسپولیس را در صدر جدول رقابت‌ها بگیرد. پرسپولیس نیز در خانه خود برابر آلومینیوم اراک متوقف شد تا با 36 امتیاز و تفاضل گل کمتر، به رتبه دوم سقوط کند.

پرسپولیس در روز جنجال سوت‌های مشکوک و عجیب داور صدر را به سپاهان تقدیم کرد/ فرصت طلایی استقلال در معدن مس! + جدول، نتایج، برنامه مسابقات و خلاصه بازی‌ها

مهمترین اتفاق این دیدار مربوط به صحنه اخراج علیرضا بیرانوند بود. در دقیقه ۴۳ میلاد فخرالدینی در موقعیتی عالی به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کرد که علیرضا بیرانوند با خروج از محوطه جریمه روی این بازیکن مرتکب خطا شد و داور با کارت قرمز مستقیم دروازه بان تیم ملی ایران را اخراج کرد تا کار سرخپوشان سخت شود.

پرسپولیس در روز جنجال سوت‌های مشکوک و عجیب داور صدر را به سپاهان تقدیم کرد/ فرصت طلایی استقلال در معدن مس! + جدول، نتایج، برنامه مسابقات و خلاصه بازی‌ها

تراکتور تبریز نیز پیروزی ارزشمندی مقابل فولاد خوزستان به دست آورد و با کسب بیست‌ونهمین امتیاز و ابقا در رده پنجم، فاصله خود را با صدر جدول به هفت امتیاز کاهش داد. گل‌گهر و فولاد نیز با 30 و 24 امتیاز، به ترتیب در جایگاه‌های پنجم و هشتم جدول قرار دارند. آلومینیوم نیز با 25 امتیاز موقتاً جای مس رفسنجان را در رتبه ششم گرفت. ملوان بندر انزلی نیز با 21 امتیاز، به رده دهم صعود کرد و نساجی در رتبه نهم ماندنی شد.

نتایج دیدارهای برگزار شده هفته هجدهم در زیر آمده است:

تراکتور تبریز یک - فولاد خوزستان صفر
ملوان بندر انزلی یک - نساجی مازندران صفر
سپاهان اصفهان 4 - گل‌گهر سیرجان یک
پرسپولیس صفر - آلومینیوم اراک صفر

در ادامه بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، امروز (پنجشنبه) چهار دیدار برگزار می‌شود که در یکی از آنها تیم فوتبال استقلال در کرمان میهمان مس خواهد بود. در زیر اشاره‌ای به دیدارهای روز دوم از هفته هجدهم لیگ برتر خواهیم داشت:

پیکان - نفت مسجدسلیمان
مدیران نفت با انتخاب رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی جدید، شوک مثبتی به تیم‌شان دادند و با حضور این مربی نوار شکست‌های پیاپی نفت پاره شد. با این حال، نفتی‌ها کار بسیار سختی برای خروج از منطقه سقوط دارند و برای این کار باید امروز در مسیر رقابت از پیکان سبقت بگیرند.

شاگردان مجتبی حسینی هم هفته گذشته مس کرمان را شکست دادند تا به ناکامی‌های خود پایان دهند. پیکان که با شکست مس به اوضاع خود در جدول سر و سامان داد، بدون شک فرصت رویارویی و کسب امتیاز از دیگر تیم انتهای جدولی را از دست نخواهد داد. نفتی‌ها با 10 امتیاز در انتهای جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند و پیکان با 19 امتیاز در جایگاه دوازدهم ایستاده است.

مس رفسنجان - ذوب‌آهن
نماینده رفسنجان با وجود اینکه هفته گذشته پیروزی 2 بر صفر برابر گل‌گهر سیرجان را با تساوی عوض کرد، ولی در مجموع عملکرد قابل دفاعی داشته‌ است. پیروزی روز گذشته تراکتور مقابل فولاد خوزستان باعث شده که فعلاً رفسنجانی‌ها شانسی برای رسیدن به رتبه پنجم نداشته باشند.

مس با 24 امتیاز هفتم است و برای اینکه دوباره به جایگاه ششم بازگردد نیاز دارد در بازی خانگی امروز دست پر از زمین خارج شود. ذوب‌آهن در حالی گام به این میدان می‌گذارد که سه هفته متوالی شکست خورده است. هواداران ذوب‌آهن در بازی هفته گذشته علیه مهدی تارتار شعار دادند و سرمربی این تیم برای خارج شدن از فشارها، وعده داده است که شرایط تیمش بهتر می‌شود. ذوب‌آهن با 18 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد.

مس کرمان - استقلال
توقف پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک فرصت طلایی برای شاگردان ریکاردو ساپینتو ایجاد کرد تا با برتری در بازی امروز اختلاف امتیازشان را به عدد سه برسانند. استقلال که پس از شکست برابر سپاهان، با صدر جدول هشت امتیاز فاصله پیدا کرده بود حالا می‌تواند در پایان هفته هجدهم اختلاف را سه امتیازی کند.

پرسپولیس در روز جنجال سوت‌های مشکوک و عجیب داور صدر را به سپاهان تقدیم کرد/ فرصت طلایی استقلال در معدن مس! + جدول، نتایج، برنامه مسابقات و خلاصه بازی‌ها

برتری 4 بر صفر هفته گذشته شاگردان ساپینتو برابر ملوان، آرامش را به اردوی این تیم بازگرداند. آنها امروز هم در ورزشگاهی به میدان می‌روند که چند ماه پیش در آن قهرمان سوپرجام شدند و از آنجا خاطره خوشی دارند. ساپینتو برای این بازی، سید حسین حسینی، مهدی مهدی‌پور و محمدحسین مرادمند را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. استقلال با 30 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

مسی‌ها حال و روز خوشی ندارند و هفته گذشته نیز برابر پیکان شکست خوردند. شاگردان فرزاد حسین‌خانی که با 14 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار دارند برای اینکه فاصله‌شان با تیم بالای جدولی بیشتر نشود محکوم به کسب پیروزی در بازی امروز هستند.

صنعت نفت - هوادار

نفتی‌ها که با 11 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند با تغییر سرمربی نیز نتوانسته‌اند به وضعیت‌شان سر و سامان دهند. آنها دو بازی پیاپی در خانه برابر هوادار و پرسپولیس بازی دارند و دوست دارند با گرفتن حداکثر امتیازها نهایت استفاده را ببرند.

هوادار نتایج سینوسی گرفته است و خیلی نتوانسته نتایج قابل قبولی کسب کند. شاید مهم‌ترین هدف هوادار با حضور ساکت الهامی جام حذفی باشد اما برای اینکه به منطقه خطر نزدیک نشود نباید شکستی در پرونده‌اش ثبت شود. شاگردان الهامی با 19 امتیاز در جایگاه یازدهم ایستاده‌اند.

برنامه بازی‌های امروز به شرح زیر است:

پنجشنبه - 13 بهمن
پیکان - نفت مسجدسلیمان، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج
مس رفسنجان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان
مس کرمان - استقلال، ساعت 17، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
صنعت نفت آبادان - هوادار تهران، ساعت 17، ورزشگاه تختی آبادان

 

جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

پرسپولیس در روز جنجال سوت‌های مشکوک و عجیب داور صدر را به سپاهان تقدیم کرد/ فرصت طلایی استقلال در معدن مس! + جدول، نتایج، برنامه مسابقات و خلاصه بازی‌ها

خلاصه بازی‌ها:

خلاصه بازی تراکتور تبریز - فولاد خوزستان

خلاصه بازی ملوان بندر انزلی - نساجی مازندران

خلاصه بازی سپاهان اصفهان - گل‌گهر سیرجان

خلاصه بازی پرسپولیس - آلومینیوم اراک

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها