أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۱۳۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
نشریه عمانی در گزارشی به نحوه سیدبندی جام ملت‌های آسیا 2023 قطر پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از نشریه «عمان الریاضی»، کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه تعیین زمان برگزاری هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا است و این دوره از مسابقات در کشور قطر برگزار می‌شود.

به گفته نضال بحران، سخنگوی رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، پس از صحبت‌های فراوانی که در دوره گذشته درباره این موضوع به گوش می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا در کمتر از یک ماه آینده زمان برگزاری این مسابقات را اعلام خواهد کرد.

اما قبل از تعیین ضرب الاجل برای شروع مسابقات قهرمانی قاره با حضور 24 تیم برای دومین بار در تاریخ این مسابقات، صحبت‌هایی در راهروی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد سیدبندی تیم ها مطرح است.

مرسوم است که کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از اعطای رتبه اول به کشور برگزارکننده، همیشه به رده بندی فیفا برای سیدبندی قرعه کشی اعتماد می‌کند تا بتواند بازی افتتاحیه را در روز اول مسابقات انجام دهد، اما در نسخه 2019 امارات، کنفدراسیون فوتبال آسیا با تصویب یک سیستم جدید و غیرعادی همه را شگفت زده کرد.

در آن دوره 12 تیم راه یافته به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه  یعنی استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، ایران، عربستان سعودی، قطر در سید اول قرار گرفتند. عراق، سوریه، امارات، تایلند، ازبکستان و چین در سید دوم ایستادند. در رده بندی 12 تیم دیگر بر اساس رده بندی فیفا در سیدهای سوم و چهارم قرار گرفتند. 

اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا سیستم نسخه قبلی را برای تعیین سیدبندی اتخاذ کند، سیدبندی به ترتیب زیر می شود: 

سید1: قطر (کشور میزبان)، ایران، ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا

سید2: امارات، سوریه، چین، عمان، عراق و ویتنام

در حالی که 12 تیم بعدی بر اساس رده بندی فیفا در سیدهای سوم و چهارم قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق این گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سیدبندی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 دو راه پیش رو دارد. اول اینکه طبق سیدبندی گروه یک و دو را طبق جام ملت های آسیا 2019 بچیند و سید سه و چهار را طبق رده بندی فیفا انجام دهد یا همه سیدها را طبق رده بندی آخر فیفا انجام دهد. در دو حالت تیم ملی کشورمان در سید یک قرار می گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها