أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۱۳۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بخشودگی دانشجویان و چهره‌هایی که در اغتشاشات اخیر شرکت کردند، آن را اتحاد آفرین دانست و گفت: پس از فرمان عفو رهبری لازم است سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز وظایف خود را برای اتحاد در کشور انجام دهند.

به گزارش پایگاه 598، علی مطهری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره سخنان رییس جمهور مبنی بر ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت برای آنان که مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند، اظهار داشت: رییس جمهور حرف بسیار خوبی زدند و امیدوارم این موضوع اجرایی شود.

نائب رئیس دوره دهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه گذشته که حوادثی در کشور رخ داد، فضا هیجانی بود و از سوی دیگر رسانه های مخالف نظام با تمام وجود به آن دامن زدند که سبب شد افرادی که هیجانی و احساساتی شدند، شعارهایی سر بدهند.

مطهری افزود: در این حوادث کسانی بودند که فقط شعار دادند و دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم نزدند که این افراد باید آزاد شوند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه ممکن است برخی افراد هم در شلوغی ها به اشتباه بازداشت شده باشند، درباره تصمیم دولت برای بخشودگی افراد مختلف مرتبط با این حوادث اظهار داشت: این بسیار کار شایسته ای بود و به دنبال عفو رهبری درباره محکومان و متهمان باید هر سازمان و نهادی نیز وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد.

این فعال سیاسی درباره چهره های هنری، ورزشی و رسانه ای که در حوادث اخیر دستگیر شدند نیز گفت: در آن شرایط برخی از هنرمندان نیز اظهارنظرهایی کردند و الان ممکن است نظر دیگری داشته باشند؛ صدا و سیما باید با این افراد گفت و گو و اعلام همکاری کند زیرا در آن شرایط هیجانی، حرف ناپخته زدند.

مطهری اینگونه اقدامات را اتحادآفرین دانست و تاکید کرد: در شرایطی که دشمن دنبال ایجاد آشوب در کشور است، این اقدامات باعث اتحاد ملت می شود و چیزی که امروز ما به شدت به آن نیاز داریم اتحاد ملت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با تأکید بر امتداد رویکرد عفو پدرانه رهبر انقلاب به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در دولت، از تسهیلات و رفع محدودیت‌های بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان و چهره‌هایی که در اغتشاشات دست به اقدامات غیرقانونی زدند، مشمول بخشودگی خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور و اتحاد ملی مهمترین راهبرد برای مقابله با راهبرد اختلاف‌افکنی دشمن است، اظهار داشت: در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی، رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از محورهای بسته وحدت‌آفرین دولت، ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی است که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها