أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۱۵۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
معاون فرهنگی کانون‌های مساجد کشور مطرح کرد:
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: امروز ضعف اصلی در خوی، مباحث عمرانی و جهادی نیست، بلکه مشکل اصلی ما روایت درست از مسائل و فعالیت‌های انجام شده در این منطقه و ایام است.

به گزارش پایگاه 598، مهدی مقدم، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در روستای بدلان میزان تخریب بالا بوده است، اظهار داشت: این اتفاق به دلیل نزدیک بودن این روستا به کانون زلزله است.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده، اهالی روستای بدلان، همگی در چادر زندگی می‌کنند، چرا که با توجه به پس لرزه‌ها وضعیت مسکن‌ها شرایط مناسبی نداشته و مردم نمی‌توانند در منازل خود ساکن شوند.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، با بیان اینکه امدادرسانی و امکانات در خوی خوب است، مطرح کرد: نکته جالب توجه در این شهرستان شیوه مدیریت خدمت‌رسانی‌ها است.

وی با اشاره به سیل پل دختر و زلزله سرپل ذهاب، خاطرنشان کرد: در موارد قبلی اگرچه نیروهای مردمی حضور پرشوری داشته‌اند ولی اتصالی میان آن‌ها با شبکه‌های حاکمیتی وجود نداشت، ولی خوشبختانه در خوی این اتصال به خوبی رقم خورده و این همکاری موجب شد تا توزیع امکانات در میان نیازمندان با ساماندهی بهتری انجام شود.

جای خالی "روایت صحیح" در بحران خوی

مقدم، با اشاره به اینکه افرادی که در خدمت‌رسانی فعال هستند، علاقه‌مند به مردم و انقلاب و پایِ کارِ نظام هستند، گفت: گروه‌هایی که با ژست‌های بشر دوستانه در این اتفاقات ورود می‌کنند، اشراف درستی نسبت به موضوع نداشته و در نتیجه نمی‌توانند خدمات خود را به صورت مواسات توزیع کنند.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، با بیان اینکه اصولا بدنه اصلی نظام جمهوری اسلامی در این اتفاقات فعال می‌شود، تصریح کرد: امروز ضعف اصلی در خوی، مباحث عمرانی و جهادی نیست، بلکه مشکل اصلی ما روایت درست از مسائل و فعالیت‌های انجام شده در این منطقه و ایام است.

وی ادامه داد: مردم از دولت انتظار دارند که از آن‌ها حمایت کند و در ساخت مسکن پشتیبان آن‌ها باشد و این انتظار درست و به جا است.

مقدم، اظهار کرد: از طلاب جهادی درخواست داریم با لباس روحانیت خدمت‌رسانی کنند تا مردم بدانند طلاب جهادی پای کار هستند و مشغول خدمت‌رسانی می‌باشند.

وی تأکید کرد: باید با روایت درست و حقیقی از حرف حق خود دفاع کنیم و اجازه ندهیم مطالب دروغ به مردم ارائه شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، با اشاره به تلاش‌های امامان محله و طلاب جهادی در سطح مناطق و روستاهای اطراف خوی، گفت: انصافا طلبه‌های جهادی و امامان محله، پای کار مردم زلزله زده بودند و به شخصه شاهد خدمات رسانی آنها حتی در دورترین و کوهستانی‌ترین مناطق روستایی خوی بودم.

مقدم، تصریح کرد: امدادرسانی و خدمت رسانی امامان محله در کنار انجام فعالیت‌های تبلیغی‌شان، موج مثبتی در مناطق زلزله زده ایجاد کرده که موجب کاهش آلام و مصیب‌های مردم شده است.

جای خالی "روایت صحیح" در بحران خوی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها