أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۱۷۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
موارد ابتلا به کرونا در کشور کاهش یافت/
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌ که در حال حاضر تعداد موارد ابتلا به کرونا در کشور کاهش یافته است؛ درباره احتمال بروز موج جدید کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، شهنام عرشی درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: پس از شناسایی زیرسویه‌های جدید اومیکرون در کشور، شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا بودیم اما باتوجه به طبیعت ویروس، پوشش بالای واکسیناسیون و ابتلای بخشی از جامعه به ویروس کرونا، این افزایش موارد در حد خفیف خواهد بود و ابتلای شدید و بستری زیادی در پی نداشت.

وی افزود: در حال حاضر تعداد موارد ابتلا به کرونا در موج هشتم در کشور کاهش یافته است.

عرشی در پاسخ به این سؤال که چرا در برخی روزها شاهد افزایش یا کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا هستیم، گفت:‌ ما طبق استاندارد سازمان جهانی بهداشت، تعداد مبتلایان و فوتی‌ها را بر اساس تست‌های گرفته شده از بیماران اعلام می‌کنیم. به دلیل اینکه درگیری ریه در بیماران مبتلا به زیرسویه اومیکرون کمتر است و علائم بیماری گاهاً مشابه سرماخوردگی است؛ برخی از بیماران آزمایش نمی‌دهند و بنابراین ممکن است تعداد واقعی موارد ابتلا به کرونا، اندکی بیشتر از مقدار تست‌گرفته‌شده، باشد که این مسئله در همه کشورهای جهان نیز به همین شکل است و نحوه اعلام آمار مبتلایان و فوتی‌ها در ایران، منطبق بر استانداردهای سازمان جهانی بهداشت و بر اساس نتایج تست‌هاست.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سؤال که ممکن است موج جدید کرونا شکل بگیرد؟ بیان کرد: اگر در ماه‌های آینده نیز سویه‌های فعلی کرونا در حال گردش باشند؛ انتظار افزایش چندانی در موارد ابتلا به کرونا نداریم اما اگر تغییر و جهشی در سویه‌های فعلی رخ بدهد، ممکن است تعداد موارد ابتلا افزایش یابد. در صورت ثابت ماندن سویه‌ها، احتمال اینکه موج جدیدی از کرونا در جهان رخ بدهد بسیار کم است.

وی خاطرنشان کرد:‌ توصیه می‌کنیم مردم به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی شایع به‌ویژه در محیط‌های سرپوشیده از ماسک استفاده کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها