يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۱۷۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
ماجرای بدهی سنگین استقلال به سرمربی سابقش حالا بیشتر از هر زمانی نگران کننده شده است.

به گزارش پایگاه 598، مرداد امسال بعد از چند باری که مقرر شده بود تا رای استراماچونی، سرمربی سابق استقلال از سوی دادگاه عالی ورزش اعلام شود، سرانجام صادر شده و استقلالی‌ها به پرداخت مطالبات این سرمربی محکوم شدند. این درحالی است که تا به امروز تنها کاری که در این خصوص انجام شده فقط نشست‌های بی‌حاصل و همفکری برای اقدام به تسویه‌حساب بوده و همچنان از راهکار عملیاتی و اجرایی برای این موضوع خبری نشده است. 

نکته قابل توجه اینکه به‌نظر می‌رسد صبر فتح‌الله‌زاده نیز به سر آمده و او هم هنوز راهکاری را برای رفع این معضل پیدا نکرده است. هرچند همان‌طور که پیش از این نوشتیم مقرر شده بود تا برای حل و فصل آن کمک‌هایی از سوی بانک شهر به این باشگاه بشود. 

از سوی دیگر چندی پیش  به این موضوع اشاره کردیم که سیاست هیات‌مدیره استقلال از زمان مدیرعامل قبلی تا همین اواخر بر این منوال بوده است که با عدم پرداخت مطالبات این سرمربی، به نوعی وزارت ورزش به‌عنوان متولی و مرجع بالادستی باشگاه استقلال تحت فشار قرار گرفته و در این خصوص به استقلالی‌ها کمک کند. این درحالی است که برخی از مدیران استقلالی اعتقاد دارند حالا که رقیب دیرینه این باشگاه در پرونده‌های اخیر خارجی خود از برخی کمک‌های دولتی مثل دریافت وام یا استقراض از برخی نهادها مثل صندوق امید و... بهره برده است بنابراین وزارت ورزش هم به هر طریقی باید به استقلال در بحث پرونده استراماچونی به این باشگاه کمک کند. 

همچنان نیز همان دست فرمان را از سوی استقلالی‌ها شاهد هستیم تاجایی‌که حالا خبر رسیده این باشگاه از معاون اول رئیس‌جمهور نیز در نامه‌ای درخواست کرده است تا در راستای حل این مشکل بزرگ به این باشگاه کمک شود هرچند تا امروز پاسخ آن مسکوت مانده و خبری از کمک‌های دولتی نیست. 

نکته قابل توجه اینکه گویا مدیرعامل استقلال هم زیر بار این مساله طاقتش به سر آمده و صبرش تمام شده است. او در تازه‌ترین مصاحبه‌اش اعلام کرده: «تا الان ۱4۰-‌۱3۰ میلیارد بدهی پرداخت کردیم اما من هم توانی دارم. اما هنوز نتوانستیم طلب استراماچونی را بپردازیم. باید کمک شود. اگر به ما کمک نشود امکان اینکه بدهی پرداخت شود را نداریم.»

وی که به نظر می‌رسد به این شکل پاسخگویی آب پاکی را هم روی دست هواداران نسبت به تبعات احتمالی تسویه‌حساب با استراماچونی ریخته با اشاره به کمک دولت به پرسپولیس در قضیه پرداخت طلب کالدرون، تصریح کرد: «دولت به دیگران کمک کرد، در استقلال هم دولت باید کمک کند. از اینکه دولت کمک کرده طلب کالدرون پرداخت شده خوشحالم، باز هم کمک کنند. با دلار سال گذشته طلب استراماچونی ۳۰ تا ۳۵ میلیارد بوده است. الان باید مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت کنیم. مگر درآمد استقلال چقدر است که بخواهیم این طلب را پرداخت کنیم؟ من می‌گویم اگر کسی توان پرداخت و تامین این مبلغ را دارد، کنار می‌روم، هر کسی که بتواند به استقلال کمک کند من کنار می‌روم او بیاید.» 

با همه این تفسیر به نظر می‌رسد تبعات عدم پرداخت این بدهی برای استقلال و حتی پرسپولیس جدی است؛ چراکه AFC احتمالا درصورتی‌که مجوز حرفه‌ای یکی از این دو باشگاه تایید نشود همانند بار قبل که هر دو باشگاه از رقابت‌های آسیایی کنار گذاشته شدند، این بار هم مشابه همان تصمیم را اتخاذ خواهد کرد. در این شرایط نه‌تنها خطر حذف دوباره از آسیا استقلال را تهدید می‌کند بلکه به احتمال زیاد درصورتی‌که طی روزهای آینده کمیته انضباطی فیفا جلسه‌ای را تشکیل بدهد در وهله اول کسر امتیاز به همراه جریمه مالی مجدد نخستین اقدام تنبیهی است که از سوی فیفا در نظر گرفته شده و این می‌تواند بدترین خبر برای استقلالی باشد که با هزار مکافات به یک قدمی صدر جدول رسیده و حالا از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی به شمار می‌رود.

منبع: فرهیختگان ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها