يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۱۹۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
برای چهارمین بار طی چند ماه اخیر یک قطار باری در آمریکا از ریل خارج شد و این حادثه، حرکت چندین قطار دیگر را متوقف کرد.

به گزارش پایگاه 598، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که یک قطار باری متعلق به شرکت نورفولک جنوبی صبح شنبه در شهر لکسینگتون کارولینای شمالی از ریل خارج شد.

یکی از سخنگویان شرکت به فاکس نیوز دیجیتال گفت : یکی از قطارهای ما که در مسیر لکسینگتون در حال حرکت بود، صبح امروز(دیروز شنبه) از ریل خارج شد. از ۱۳۲ واگن قطار، یکی از ریل خارج شد.

وی افزود که هیچ گزارشی از وضعیت خطرناک برای مردم وجود ندارد و ساکنان این منطقه هیچ نگرانی نداشته باشند.

این سخنگو تصریح کرد که خدمه قطار در سلامت هستند و کارکنان در راه هستند تا عملیات پاکسازی را آغاز کنند.

خروج قطار باری نورفولک جنوبی از ریل باعث توقف چندین قطار شده است.

کمتر از یک ماه پیش نیز یک قطاری باری دیگر از ریل در نزدیکی هیوستون تگزاس خارج شد که ۱۰ واگن از ۵۰ واگن آن با ماده خطرناک وینیل کلرید بارگیری شده بود.

در پی آن حادثه که با انفجار و آتش‌سوزی همراه بود، مقامات محلی، دستور تخلیه منازلی که در نزدیکی محل حادثه بودند، صادر کرده بود.

پیش از آن طی چند وقت اخیر در اوهایو و کارولینای جنوبی واژگونی قطار موجب انتشار مواد سمی شده بود.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها