يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۱۹۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در برخی از کشورها جریمه یک تخلف برای خودرویی ۳ هزار یورو است، یعنی آن فرد باید تمام درآمد ماهانه خود را برای پرداخت جریمه یک تخلف بدهد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی ویژه نوروز که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، با اشاره به ضرورت بازدارندگی جرائم رانندگی گفت: یکی از مجازات‌های مربوط به تخلفات رانندگی در کشورهای توسعه یافته محرومیت از خدمات اجتماعی است و افرادی که تخلف رانندگی داشته باشند از حضور در برخی از مسئولیت‌ها نیز منع خواهند شد چرا که قانونمداری افراد هم در سنجش صلاحیت آنان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه باید قوانین راهنمایی و رانندگی اصلاح شود، گفت: وقتی از افزایش مبلغ جریمه صحبت می‌شود منظور پرداخت جریمه نیست، منظور بازدارندگی جریمه است، جریمه یک میلیونی برای پرداخت نیست بلکه برای پیشگیری از ارتکاب تخلف است.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: در همین راستا هم ما پیشنهاد اصلاح قوانین راهنمایی و رانندگی را مطرح کردیم که انجام شد و در دستور قرار گرفته است .

هادیانفر با اشاره به ارایه پیشنهاد افزایش مبلغ جرائم رانندگی به دولت در جلسه اخیر شورای عالی ایمنی و هماهنگی ترافیک کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیران مربوطه برگزار شد، گفت: امیدواریم امروز این پیشنهاد بررسی و با آن موافقت شود و ما بتوانیم آن را در ایام نوروز ١۴٠٢ اجرا کنیم.

به گفته وی، افزایش مبلغ جرائم رانندگی متناسب با نرخ تورم خواهد بود و این موضوع در قانون هم پیش‌بینی شده است و هدف ما نیز نه درآمد بلکه بازدارندگی جرائم است.

هادیانفر گفت: در برخی از کشورها جریمه یک تخلف برای خودرویی ٣٠٠٠ یورو است، یعنی آن فرد باید تمام درآمد ماهانه خود را برای پرداخت جریمه یک تخلف بدهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها