أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۲۱۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۰ اسفندماه) با ۱۶ هزار و ۳۴۸ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۸۲۱ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۹۲۳ واحد کاهش به ۵۳۷ هزار و ۸۷۰ واحد و شاخص قیمت با ۵۴۷ واحد افت به ۳۱۸ هزار و ۹۰۳ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۷۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۹ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲ هزار و ۷۷۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۲۵۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۶۰۳ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۴۸۹ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۳۶۳ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۳۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۱۷۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۹۱۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۵۲۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۳۸۸ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۲۸۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و زامیاد (خزامیا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۳ واحد کاهش داشت و به ۲۳ هزار و هفت واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۸۴۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۵۶ هزار و ۳۴۳ نوبت بود.

سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، صنعتی مینو (غصینو) و مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پلیمر آریا ساسول (آریا) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها