يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۲۱۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
سخنگوی دستگاه دیپلماسی از اخراج دو دیپلمات آلمانی در پی اقدامات مداخله‌جویانه دولت آلمان خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از اخراج دو دیپلمات آلمانی به‌عنوان عنصر نامطلوب در پی اقدامات مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه دولت آلمان در امور داخلی و قضایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به احضار سفیر آلمان توسط مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه و ابلاغ تصمیم اتخاذ شده، افزود: جمهوری اسلامی ایران در قبال زیاده‌خواهی‌ها، مقتدرانه عمل خواهد کرد.
 
به گزارش مهر، کنعانی خاطرنشان کرد: اولویت جمهوری اسلامی ایران همواره حفظ تعامل در فضای احترام است، اما چنان‌که برخی طرف‌ها بخواهند موازین اصولی و حاکمیت ملی کشورمان را نادیده بگیرند، تعریف گزینه‌های جایگزین اجتناب‌ناپذیر است.
 
گفتنی است پس از صدور حکم اعدام توسط قوه قضائیه برای جمشید شارمهد، تروریستی که تابعیت آلمانی نیز داشت، دولت آلمان در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از این تروریست حمایت و دو کارمند سفارت ایران در آلمان را به‌عنوان عنصر نامطلوب از این کشور اخراج کرد.
 
جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریست تندر که دادگاه وی با طی مراحل قانونی و عادلانه با حضور وکیل مدافع وی در 7 جلسه برگزار شد، به تمامی جنایات خود اعتراف کرد که فقط یک مورد از این جنایات، بمب‌گذاری در حسینیه شیراز و به شهادت رساندن 14 نفر از هموطنان بوده است.
 
واکنش برلین به اخراج دیپلمات‌های آلمانی
 وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و اخراج دو دیپلمات آلمانی از ایران واکنش نشان داد.
 
وزارت خارجه آلمان تصریح کرد: «با نگرانی بر پیشروی تسلیحات ایران نظارت داریم حداقل به این دلیل که ایران در حال حاضر در بسیاری از حوزه‌ها تنش‌زایی می‌کند.»
 
بنابر گزارش شبکه «سی‌جی‌تی‌ان»، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای همچنین از همکاری با شرکای اروپایی و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اعلام کرد: «آلمان به‌واسطه فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه و محموله‌های پهپادی این کشور به روسیه با نگرانی آرایش نظامی رو به افزایش ایران را تحت نظر دارد.»
 
در ادامه این بیانیه، وزارت خارجه آلمان با حمایت از اغتشاشات ایران و ابراز نگرانی از برنامه غنی‌‌سازی اورانیوم ایران در فردو تصریح کرد که برلین با شرکای اروپایی و آمریکایی خود درخصوص این تحولات گفت‌وگوی نزدیک دارد.
 
نقش ویژه آلمان در اغتشاشات 
لازم به ذکر است که سفارتخانه آلمان نقش جدی و موثری را در فشار دیپلماتیک و هماهنگی‌های بین‌المللی برای شعله‌ور شدن اغتشاشات ماه‌های گذشته در ایران ایفا کرده بود. براساس مستندات، مسئولان سفارتخانه آلمان نشست‌هایی را با مسئولان برخی از سفارت‌خانه‌های اروپایی درباره چگونگی گسترش سطح درگیری‌ها و آشوب‌ها برگزار کرده‌ بودند.
 
پیشتر سفارتخانه انگلیس و فرانسه چنین نقشی را ایفا می‌کردند که در اغتشاشات اخیر سفارتخانه آلمان این پروژه ضدایرانی را برعهده گرفته بود. 
 
به گزارش فارس، در اغتشاشات ماههای گذشته در ایران هجمه چندلایه توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، پشتیبانی‌های رسانه‌ای سنگین بین‌المللی با نقش‌آفرینی برخی سلبریتی‌های داخلی و خارجی، فعال کردن گروهک‌های تروریستی و اپوزیسیون، حملات سایبری، هماهنگی تجمعات خارج کشور و نظایر آن صورت گرفت که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی گسترده دشمن داشت. در این بین طبق شواهد هماهنگی‌ دولت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی برای فشار گسترده بر ایران در داخل کشور برعهده سفارتخانه آلمان بوده است.
 
مطابق برخی اعترافات، تعدادی از اتباع خارجی خصوصا برخی اتباع خارجی از سفارت آلمان با واسطه پول دریافت کرده بودند و در اغتشاشات دخالت داشتند. 
 
حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات- 16 آذر 1401- در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما، بارها گفته‌ایم که برنامه‌ریزان و حامیان فتنه و اغتشاش و آشوب در کشورهای خودشان به آن مبتلا خواهند شد و این تقدیر الهی است. در بیانیه مشترک وزارت و سازمان اطلاعات سپاه، حضور آمریکایی‌ها در مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب در کردستان عراق را افشا کردیم. اخیراً دولتمردان آلمانی نیز در سفر به اقلیم کردستان با این مسلحین تجزیه‌طلب و تروریست ملاقات کرده و قول و قرارهایی گذاشته‌اند؛ این قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند. بنابراین خیلی بجا و مورد انتظار و طبیعی است که شاهد نتیجه آن باشند.»
 
حمایت آشکار آلمان از تروریسم 
پیش از این کیهان در بخشی از سرمقاله روزنامه تحت عنوان «دستور ترور، دیکته آلمان بود!» نوشته بود: «وزارت خارجه آلمان در اعتراض به حکم اعدام «جمشید شارمهد»، سرکرده گروه تروریستی «تندر»، کاردار ایران در برلین را احضار و دو کارمند سفارت ایران را اخراج کرده است! جمشید شارمهد که به ارتکاب چند اقدام تروریستی و قتل‌عام ده‌ها نفر اعتراف کرده و علاوه‌بر اعترافات صریح نامبرده، اسناد این جنایات نیز در دست است‌ و تابعیت دوگانه آلمانی دارد. فقط بخشی از اقدامات وحشیانه این تروریست عبارتند از: بمب‌گذاری در حسینیه شیراز که شهادت ۱۴ نفر از عزاداران حسینی‌(ع) و مجروح شدن ۳۰۰ نفر دیگر را در پی داشت.بمب‌گذاری در سد سیوند شیراز و طراحی ترور مسئول این پروژه. بمب‌گذاری و انفجار کفشداری حرم مطهر امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه. به آتش کشیدن هتل جهان تهران در حالی که مشغول ساخت و تهیه بمب بود. ارتباط مستقیم و ضبط شده با ۹ افسر اطلاعاتی سازمان جاسوسی آمریکا CIA. اجرای ۵ عملیات تروریستی در نقاط مختلف کشور.طراحی ۲۳ عملیات تروریستی که با دستگیری او ناکام ماند.»
 
در ادامه یادداشت مذکور آمده بود: «با توجه به موارد یادشده کمترین تردیدی باقی نمی‌ماند که جمشید شارمهد، از سوی دولت آلمان مأموریت انجام عملیات تروریستی را برعهده داشته است و اقدام وزارت خارجه آلمان در احضار کاردار ایران و اخراج دو کارمند سفارت جمهوری اسلامی ایران از نوع عملیات فریب و «‌فرار به جلو» برای پاک کردن ردپای دولت آلمان در این عملیات تروریستی بوده است.»
 
جنایات آلمان علیه مردم ایران
دولت آلمان با تجهیز صدام به سلاح شیمیایی موجب شهادت ۱۰ هزار شهروند ایرانی و از جمله بسیاری از هموطنان کُرد کشورمان شد که زنان و کودکان زیادی در میان آنها بودند. علاوه‌بر این سلاح‌های شیمیایی در جنگ تحمیلی موجب جراحت و مصدومیت ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان‌مان شد که در میان آنان تعداد قابل توجهی از زنان و کودکان سرزمینمان نیز وجود دارند. در حال حاضر ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در قید حیات هستند.
 
تجهیز صدام به سلاح‌های کشتار جمعی در هشت سال جنگ تحمیلی، مشارکت با آمریکا در تحریم داروی بیماران و از جمله کودکان ایرانی، همصدایی با آمریکا در تروریسم اقتصادی و مشارکت در تحریم‌ها علیه ملت ایران، بی‌عملی در برجام، حمایت از فعالین ضدانقلاب و اعضای گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب، حمایت از فتنه ۸۸، حمایت از آشوب و اغتشاش و اقدامات تروریستی در ایران و... تنها بخش کوچکی از جنایت‌ها و خباثت‌های دولت آلمان علیه ملت ایران است.
 
با استناد به موارد ذکر شده و دلایل متعدد دیگر، دولت آلمان به هیچ عنوان صلاحیت اظهارنظر درباره مسائل داخلی ایران و وضعیت حقوق بشر در سایر نقاط جهان و به‌ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران را ندارد؟! تنها در یک قلم، طعم تلخ و جانسوز سلاح‌های شیمیایی آلمانی همچنان جسم و جان زنان و مردان کشورمان را رنج می‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها