أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۲۱۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
همان‌قدر که توقع داریم فدراسیون والیبال با حضرت‌پور برخورد قاطع انجام دهد، نیاز است که تماشاگران هراز هم خیلی جدی توجیه شوند و جریمه‌های بازدارنده‌ای برای هر دو طرف از سوی کمیته انضباطی در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، بازیکنانی که جایگاهی در تیم ملی برای خود به دست می‌آورند، نخبگان رشته ورزشی خود از نظر فنی هستند ولی برای حفظ پیراهن تیم ملی و وجهه اجتماعی، علاوه بر برتری فنی، باید تا حد زیادی از نظر اخلاقی هم سرآمد باشند. ستاره‌های بی‌اخلاق، هرگز جایی در تیم ملی کشوری که نماینده آن است، نخواهند داشت.

برد و باخت در لیگ برتر والیبال ایران، سال‌هاست با توجه به گردش مالی بالای تیم‌ها و دستمزدهای میلیاردی بازیکنان به معیاری غیر قابل تغییر برای سنجش کارآیی یک مربی و شاگردانش تبدیل شده است. «کسب پیروزی به هر قیمتی» نیز در دستور کار برخی تیم‌ها قرار دارد ولی برخی هم از کسب «پیروزی به هر طریقی» خوشحال نمی‌شوند.

دیدار دوم مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال، دیروز جمعه 12 اسفند در سالن فدراسیون بین دو تیم مدعی هراز آمل و پیکان تهران برگزار شد. بازی برای پیکان به‌دلیل شکست 3 بر صفر در مسابقه نخست، حکم مرگ و زندگی داشت ولی آملی‌ها، مجهزتر به سالن آمده بودند.

تیم‌های تهرانی پیکان و سایپا با وجود حضور طولانی‌مدت در لیگ والیبال از داشتن هوادار و تماشاگر محروم هستند و ازاین‌رو حتی در تهران هم میهمان به حساب می‌آیند. وجه برتری هراز آمل در بازی 4سته عصر جمعه، شاید همین تماشاگران بودند که البته جریان حمایت آنها از تیمشان در برخورد با بازیکنان پیکان، ختم به خیر نشد.

هراز در این دیدار، 3 بر یک برنده شد و به فینال رسید ولی پایان این بازی با درگیری شدید محمدرضا حضرت‌پور، لیبروی ملی‌پوش تیم والیبال با تماشاگران آملی همراه بود. رفتار حضرت‌پور و حمله او به‌طرف تماشاگران، تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست و چهره او و پیکان، زمانی بیشتر خدشه‌دار شد که تیمش باخت و به فینال نرسید.

والیبال , لیگ برتر والیبال ,

شأن یک ملی‌پوش که تجربه سال‌ها بازی در میادین سخت داخلی و خارجی را دارد، رفتاری نیست که حضرت‌پور در پایان بازی هراز و پیکان از خود نشان داد، در چنین شرایطی می‌توان اتیکت «ملی‌پوش» را از سینه چنین بازیکنی برداشت، رعایت اخلاق و انضباط، موردی است که از دوران دبستان به دانش‌آموزان گوشزد و تأکید می‌شود که اخلاق از نمره و درس هم مهم‌تر است.

از سوی دیگر اما بازنگری اساسی در فرهنگ تماشاگران ایرانی نیازی ضروری است و هواداران تیم‌ها باید یاد بگیرند حمایت از تیمشان به‌معنی تخریب و فحاشی به تیم حریف نیست. لیدرها نیز نباید «رژه رفتن روی مغز یک بازیکن از ابتدای بازی» را یک تاکتیک و زرنگی صنفی به حساب بیاورند.

سرپرست تیم والیبال پیکان در مورد حاشیه‌های پایان بازی با هراز به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: دوستان والیبالی ما باعث و بانی این اتفاقات بودند. تماشاگران از همان ابتدا با اعصاب و روان بازیکنان ما بازی و فحاشی کردند، ما این موضوع را به ناظر بازی هم منتقل کردیم ولی صبر و تحمل هر انسان هم حدی دارد، پیروزی هراز، ناجوانمردانه بود.

به گزارش تسنیم، همان‌قدر که توقع داریم، فدراسیون با محمدرضا حضرت‌پور برخورد قاطع انجام دهد، نیاز است که تماشاگران هراز هم خیلی جدی توجیه شوند و جریمه‌های بازدارنده‌ای برای هر دو طرف از سوی کمیته انضباطی در نظر گرفته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها