أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۲۲۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
مشاور ریاست‌جمهور ترکیه می‌گوید که آنکار احتمالا به علت بالای خرید جنگنده‌های اف-۱۶، از خرید آنها صرف‌نظر می‌کند و به جای آن باید خرید جنگنده‌های روسی یا چینی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، «شرگی اِرهان» عضو کمیته امنیت و سیاست خارجی ریاست‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد دولت ترکیه احتمالاً از خرید جنگنده‌های جنجالی اف -۱۶، صرف‌نظر کند.

وی دراین‌باره گفت: فکر می‌کنم بعد از زلزله اخیر، ترکیه به علت هزینه بالای ۲۰ میلیارد دلاری خرید جنگنده‌های اف -۱۶ آمریکا از خرید آنها صرف‌نظر کند.

به گفته اِرهان، تصمیم دولت ترکیه برای خرید جنگنده‌های اف -۱۶ کارکرده کار اشتباهی بود که هنوز هم کنگره آمریکا به بهانه‌های مختلف از فروش آنها به آنکارا خودداری می‌کند.

مشاور اردوغان همچنین گفت که ترکیه باید خرید اف -۱۶ را کنار بگذارد و تلاش کند جنگنده‌هایی مانند اف -۳۵، جنگنده‌های چینی، و همچنین جنگنده‌های روسی و جنگنده‌های یوروفایتر خریداری کند.

دولت ترکیه در اکتبر ۲۰۲۱ درخواست خرید ۴۰ فروند جنگنده اف ۱۶ ساخت شرکت لاکهید مارتین را تحویل دولت آمریکا داد، اما به علت مخالفت نمایندگان کنگره دولت آمریکا تاکنون از تحویل این جنگنده‌ها به ترکیه خودداری کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها