أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۲۳۶۰
زمان انتشار: ۱۵:۴۹     ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۱ هزار و ۹۴۲ واحد همراه شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از همشهری آنلاین، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً رو به رشد قرار گرفت به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۳۱ هزار و ۹۴۱ واحد به رقم یک میلیون و ۸۱۷ هزار و ۶۱۰ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن امروز با افزایش ۷۳۸۶ واحد به رقم ۵۴۵ هزار و ۶۵۶ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۶۸۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۱۹.۴ میلیارد سهام، ‌ حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۹۸ فقره معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۷ درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۳ درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۱.۶ درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۱.۹ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۶ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، شستا، معدنی چادرملو، پالایش نفت اصفهان، پالایشگاه بندرعباس، پتروشیمی پارس و پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با ۳۲۵ واحد افزایش به رقم ۲۳ هزار و ۴۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۸۸ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۰۲ هزار میلیارد تومان شد. معامله گران امروز بیش از ۹.۱ میلیارد سهام، ‌ حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۴۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۱ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس بیش از ۴۵.۵ هزار میلیارد تومان شد.

نمادهای سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، فولاد غدیر ایرانیان، پتروشیمی تندگویان و فولاد ارفع به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها